در اسفندماه انجام می‌شود؛

تولید بیش از ۴ هزار تن مرغ در استان بوشهر

۱۳۹۹/۱۲/۱۷ - ۱۱:۳۴:۵۲
کد خبر: ۱۱۴۸۳۲۱
تولید بیش از ۴ هزار تن مرغ در استان بوشهر
رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان این‌که در ۱۱ ماه امسال ۳۳ هزار تن گوشت مرغ در استان بوشهر تولید شده است، گفت: با جوجه‌ریزی‌هایی که شده، در ماه اسفند ۴ هزار ۳۶۳ تن گوشت مرغ در استان بوشهر تولید می‌شود.

به‌گزارش برنا؛ محمدتقی منوچهری، رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان این‌که این استان یکی از قطب‌های تولید گوشت مرغ در منطقه جنوب کشور است، گفت: در استان بوشهر ۲۱۸ واحد مرغداری فعال است که در سال ۴ دوره جوجه‌ریزی می‌کنند.

او با اشاره به این‌که در ۱۱ ماه امسال ۳۳ هزار تن گوشت مرغ تولید و در بازار استان بوشهر عرضه شد، گفت: در بهمن ماه ۱.۸ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان بوشهر انجام شده که پیش‌بینی می‌شود ۴ هزار ۳۶۳ تن گوشت مرغ در اسفندماه تولید و عرضه شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر درباره میزان توزیع نهاده مرغداری‌ها هم گفت: امسال تاکنون ۴۹ هزار تن نهاده ذرت و ۲۶ هزار تن سویا توزیع شده است.

منوچهری از توزیع ۸۶۴ تن گوشت مرغ از ابتدای ماه اسفند تاکنون در بازار استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: سرانه مصرف گوشت مرغ در استان بوشهر ۲۸ کیلوگرم و این میزان تولید پاسخگوی نیاز استان است.

او گفت: تاکنون ۲۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان انجام شده که ۳۳ هزار تن گوشت مرغ تولید و به بازار عرضه شده است.

 رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر پیش‌بینی جوجه‌ریزی در اسفندماه را ۲ میلیون قطعه جوجه دانست و بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود در فروردین سال ۱۴۰۰ بیش از ۳ هزار تن گوشت مرغ تولید شود.

منوچهری میانگین سن کشتار مرغ در استان بوشهر را ۴۵ روز دانست و گفت: میانگین وزن مرغ زنده ۲.۳ کیلوگرم و وزن لاشه ۱.۸ کیلوگرم است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز