۶۰میلیارد ریال اجاره بهاء به زلزله زدگان دنا پرداخت شد

۱۳۹۹/۱۲/۱۸ - ۰۹:۰۷:۱۸
کد خبر: ۱۱۴۸۸۰۹
۶۰میلیارد ریال اجاره بهاء به زلزله زدگان دنا پرداخت شد
۶۰ میلیارد ریال تسهیلات اجاره بهاء به زلزله‌زدگان شهرستان دنا درکهگیلویه ‌و ‌بویراحمد پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: این مبلغ به عنوان قسط اول به زلزله زدگان در شهرستان دنا پرداخت شد.

حسین جنتی با اشاره به اینکه تسهیلات اجاره به زلزله‌زدگان از سوی دولت ۲۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است افزود: ۱۰ میلیون تومان به عنوان قسط اول به ۶۰۰ خانوار‌ زلزله زده پرداخت شد.

وی اضافه کرد: تاکنون پرونده هزار نفر برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل تحویل و ۲۰۰ نفر هم برای صدور پروانه و آغاز بازسازی‌ها به شهرداری معرفی شده اند.

جنتی با بیان اینکه در شهر سی‌سخت ۶۸۲ واحد مسکونی نیازمند دریافت تسهیلات اجاره هستند ادامه داد: در مجموع واحد‌های تخریبی هزار و ۲۶۰ واحد و واحد‌های تعمیری ۲ هزار و ۹۰۰ واحد هستند.

وی مجموع تسهیلات پرداختی به واحد‌های تخریب شده از زلزله در شهر‌ها را ۱۸۵ میلیون تومان و روستا‌ها را ۱۶۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: ۱۰۰ میلیون تومان وام کم بهره، ۲۰ میلیون تومان بلاعوض، ۳۰ میلیون تسهیلات کم بهره معیشتی و ۱۵ میلیون تومان بلا عوض معیشتی و ۲۰ میلیون نیز اسکان موقت به واحد‌های شهری پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین بنیاد مسکن در مناطق زلزله زده در حال آواربرداری هستند افزود: تاکنون حدود ۷۰ واحد مسکونی آواربرداری شده و این کار همچنان ادامه دارد.

جنتی با بیان اینکه تا پایان فروردین ۱۴۰۰، همه واحد‌های تعمیراتی به اتمام می‌رسد اضافه کرد: براساس برنامه‌های پیش بینی شده همه واحد‌های تخریب شده زلزله در شهرستان دنا تا پایان تیر سال ۱۴۰۰ بازسازی و تحویل داده می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز