توصیه های پلیس به شهروندان در خصوص پیشگیری از سرقت منزل

۱۳۹۹/۱۲/۱۸ - ۰۹:۳۷:۵۸
کد خبر: ۱۱۴۸۸۱۷
توصیه های پلیس به شهروندان در خصوص پیشگیری از سرقت منزل
رئیس پلیس آگاهی استان گفت: توجه به توصیه های انتظامی در جهت پیشگیری از سرقت منزل در ایام پایانی سال بسیار تاثیرگذار است و سرقت منزل یکی از مواردی است که در طول سال به ویژه ایام نوروز شهروندان را تهدید می‌کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛سرهنگ سعید بالش زر اظهار داشت، در ایام پایانی سال توجه به توصیه ها و هشدارهای پلیسی در راستای پیشگیری از سرقت منازل نقش بسزایی دارد و شهروندان با رعایت نکات ذیل می توانند در پیشگیری از سرقت منزل خود کمک زیادی نمایند و آن را در رسیدن به اهدافشان ناکام بگذارند.

۱- تا حد امکان از خالی گذاشتن منزل خودداری کنید.

۲- با توجه به ورود بسیاری از سارقان از بالکن طبقات اول به منازل شهروندان، توصیه می شود حتماً برای بالکن طبقات اول و پنجره‌ها حفاظ مناسب نصب شود.

۳- از گذاشتن کلید منزل زیر جاکفشی، داخل کفش، گلدان و... خودداری کنید.

۴- هنگام ترک منزل از نگهداری هرگونه وجه نقد اشیا قیمتی طلا و جواهرات در منزل خودداری نموده و آنها را به صندوق امانات یا افراد مورد اعتماد بسپارید.

۵- درب و پنجره ها را قبل از ترک منزل کنترل، و از قفل های ایمن و استاندارد استفاده کنید و از بسته بودن درب ورودی پشت بام و کلیه درب های داخلی ساختمان اطمینان کامل حاصل کنید.

۶- در مکان‌های عمومی، مهمانی ها، تاکسی و اتوبوس و آرایشگاه یا محل کار در خصوص داشته ها و نداشته های خود حفاظت گفتار داشته باشید.

۷- از نوشتن نام و مشخصات خود بر روی زنگ منزل خودداری کنید.

۸- حفاظت فیزیکی منزل را کامل کنید، استفاده از نرده و حفاظ برای پنجره ها، دیوار حیاط و نصب درب ضد سرقت ضروری است.

۹- از قرار دادن وسایل با ارزش در داخل حیاط خودداری کنید.

۱۰- چنانچه در اطراف محل زندگی شما خانه‌های خالی از سکنه و نیمه ساز وجود دارد از منزل خود مراقبت بیشتری به عمل آورید.

۱۱- در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و یا وقوع سرقت سریعاً با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس حاصل کنید تا در کمترین زمان ممکن رسیدگی شود.

 

نظر شما