استاندار خراسان جنوبی:

از جامعه نخبگان فقط ایده و طرح می‌خواهیم

۱۳۹۹/۱۲/۱۸ - ۱۰:۳۹:۳۰
کد خبر: ۱۱۴۸۸۸۴
از جامعه نخبگان فقط ایده و طرح می‌خواهیم
از جامعه نخبگان استان، فقط ایده‌های نو و طرح‌های خلاقانه می‌خواهیم.

به گزارش برنا خراسان جنوبی، ملانوری در نشست رؤسا و برخی اعضای کمیته‌های ذیل ستاد توسعه خاوران، گفت: ما زمانی که نقشه عملیاتی درستی داشته باشیم و کار‌های ما علمی باشد، موفقیت مان حتمی است.

وی افزود: کمیته شناسایی نخبگان و ایده ها، باید اتاق فکر و ایده پردازی باشد.

استاندار با اشاره به اینکه ما در استانی زندگی می‌کنیم که از همه ظرفیت‌های آن مطلع هستیم، گفت: با وجود این نعمت‌های بی نظیر خدادادی، در تقسیمات کشوری، غیر از بیرجند و قاین، دیگر شهر‌های استان، محروم شناخته می‌شوند.

 ملانوری افزود: مطالبه عمومی استان، تأمین زیرساخت‌ها و افزایش سطح رفاه مردم است، اما علیرغم اقدامات خوبی که در این سال‌ها انجام شده، هنوز در خیلی از شاخص‌ها از میانگین کشوری عقب‌تر هستیم و این عدم توسعه یافتگی با وجود ظرفیت‌های بالقوه، برازنده و زیبنده استان نیست.

وی تأکید کرد: ما در ستاد توسعه خاوران، به دنبال این هستیم که طبق ضوابط و قوانین بالادستی، با استفاده از آن چه در اختیار داریم، فضای استان را به سمتی ببریم که مردم از امکانات بهتری برخوردار شوند بهره مندی بیشتری داشته باشند.

استاندار، تحقق این هدف را در گرو درک مشترک دانست و گفت: ما وقتی به این درک جامع و فهم مشترک برسیم که استان باید توسعه پیدا کرده به ایده آل‌ها برسد، با ایجاد هم افزایی و همکاری، شرایط را برای تحقق این هدف فراهم می‌کنیم.

ملانوری گفت: لازمه این کار، داشتن ایده‌های نو و افکار خلاقانه است که با استفاده از آنها، زنجیره وار، همه ظرفیت ها، حوزه اجرایی و مردم را به هم وصل کنیم و ارتقاء سطح امکانات رفاهی را رقم بزنیم.

وی با اشاره به تقسیم کار صورت گرفته در بین کمیته‌های ذیل ستاد توسعه خاوران گفت: مهمترین کار به عهده کمیته شناسایی نخبگان و ایده هاست که ایده پردازی و ارائه نقشه راه  است.

به گفته وی؛ شناسایی فرصت‌ها و مزیت‌ها به صورت نقطه به نقطه، ارائه ایده‌های خلاقانه برای بهره برداری هر چه بیشتر از آنها، جذب سرمایه گذاران به ویژه مردم به عنوان سرمایه گذاران واقعی و عملیاتی کردن ایده‌ها از اصلی‌ترین برنامه‌های ستاد توسعه خاوران است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز