زنگ خطر شیوع کرونای جهش یافته در گچساران

۱۳۹۹/۱۲/۱۸ - ۱۲:۳۰:۲۹
کد خبر: ۱۱۴۹۰۳۴
زنگ خطر شیوع کرونای جهش یافته در گچساران
همجواری گچساران با استان خوزستان زنگ خطر شیوع ویروس جهش یافته در این شهرستان را به صدا درآورده است.
به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛فرماندار گچساران در نشست ستاد مقابله با کرونا گفت: هر جایی که سلامتی مردم را تهدید کند باید تعطیل شود.
علیرضا اتابک با بیان اینکه زنگ خطر شیوع پیک چهارم کرونا در گچساران به صدا درآمده است افزود: در هفته گذشته ۲۰ بیمار بستری داشتیم که امروز این تعداد به ۲۹ بیمار رسیده که بسیار خطرناک است.
 
وی ادامه داد: گشت‌های مشترک اعم از صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی، شهرداری، شبکه بهداشت گشت‌های خود را به صورت ۲۴ ساعته انجام می‌دهند.

فرماندار گچساران گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۶ هزار و ۳۸۵ مورد تست PCR و رپیدنت از افراد مبتلا و مشکوک به کرونا دریافت شده است که تاکنون چهار هزار و ۵۴۲ بیمار مبتلا به کرونا قطعی شناسایی شده‌اند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران هم از اجرای مرحله دوم طرح شهید سلیمانی خبر داد گفت: در این طرح نیرو‌های بسیجی در کنار کادر بهداشت و درمان در مبادی ورودی شهر مستقر و از مسافران آزمایش کرونا دریافت می‌کنند.

سرهنگ پسنده افزود: افراد دارای علائم کرونایی ۱۴ روز قرنطینه و بسته‌های معیشتی به آن‌ها اهداء می‌شود.

فرمانده انتظامی گچساران گفت: در طرح محدودیت شبانه در سه هفته گذشته تاکنون ۲ هزار و ۶۴۵ دستگاه خودرو جریمه و ۲۷۲ دستگاه خودرو متخلف توقیف شد.
سرهنگ موسوی افزود: ۹۴ دستگاه خودرو با پلاک مخدوش شده در گچساران توقیف و از تردد آن‌ها جلوگیری شد و ۷۸ دستگاه خودرو جریمه پنج میلیونی ریالی شدند.

وی با بیان اینکه ۱۸ هزارو ۱۱۳ مورد بازدید از اصناف و بازاریان این شهرستان از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون انجام شده بیان کرد: ۴۶۲ واحد صنفی در اجرای مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا در این شهرستان پلمپ شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران از افزایش نمونه گیری کرونا در اسفندماه خبر داد و گفت: روزانه ۲۵۰ مورد تست کرونا از افراد مراجعه کننده مشکوک و مبتلا به کرونا دریافت می‌شود.

آرین غلامیان با اشاره به اینکه در اسفندماه نمونه‌گیری کرونا در شهرستان افزایش یافته است افزود: در این مدت ۲۸۳ مورد به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که این آمار زنگ خطری برای شهرستان گچساران است.
وی ادامه داد: هم اکنون گچساران در وضعیت نارنجی کرونا است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز