نقش محوری ائمه جمعه جوان کهگیلویه و بویراحمد در محرومیت‌زدایی/ موفقیت شورای سیاست‌گذاری در سال‌های اخیر

۱۳۹۹/۱۲/۱۹ - ۱۵:۱۰:۵۷
کد خبر: ۱۱۴۹۷۸۰
نقش محوری ائمه جمعه جوان کهگیلویه و بویراحمد در محرومیت‌زدایی/ موفقیت شورای سیاست‌گذاری در سال‌های اخیر
نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد نقش محوری ائمه جمعه جوان استان در ارستای محرومیت‌زدایی را ستودنی و قابل وصف دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛آیت الله سید نصیر حسینی در آیین تکریم و معارفه رؤسای سابق و جدید دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد  با بیان این که نماز جمعه فریضه بزرگ و از ضروریات جامعه اسلامی است و ویژگی‌های منحصر به فرد داشته و اجتماعی هفتگی و منجر به وحدت می‌شود اظهار کرد: این فریضه پر فضیلت است دارای دو خطبه یکی عبادی که پیرامون معارف اسلامی سخن می‌گوید و دیگری مسائل روز جامعه اسلامی را مطرح می‌کند روز جمعه روز پرفضیلت و روز معرفت‌یابی در یک مکان مقدس است.

نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: انسان‌هایی با شعارها و گرایش‌های واحد جمع می‌شوند ساختار نماز جمعه اثرگذار و هدایتگر بوده و سطح هوشیاری مردم را در مقابل خطرهای داخلی و خارجی حفظ می کند و برای جامعه اسلامی مهم است که در برابر دشمنان تا بن دندان مسلح هوشیاری خود را حفظ کنند.

وی ادامه داد: نماز جمعه یک مراودت اجتماعی است که مسائل سیاسی داخل و خارج مطرح می‌شود و به برکت نظام جمهوری اسلامی این پایگاه رونق یافت به برکت نظام جمهوری اسلامی در استان ما ۱۴ نقطه دارای این پایگاه معنوی شده وقتی نماز جمعه در استان ما شکل گرفت مایه برکت در مکان‌های مختلف گردید.

امام جمعه یاسوج گفت: در جاهایی که نماز جمعه برقرار شد رونق فرهنگی و اقتصادی و عمرانی شکل گرفت و منطقه‌ها رونق می‌گیرند و به همین دلیل است که مردم به دنبال دایر شدن نماز جمعه در مناطق خود هستند این تریبون مرکز پاسخگویی به مردم است.

نماینده ولی‌فقیه در استان به سایر محسنات تریبون نماز جمعه اشاره کرد و گفت: ترکیب ارزشمندی شکل گرفته امام جمعه هم مرجع مردم و هم سخنگوی مردم است و هم از ناحیه حاکمیت سخن می‌گو‌ید و هم پاسخگوی مردم است که یک حلقه وصل میان حاکمیت و مردم به شمار می‌رود.

وی گفت: مردم مشتاقند که این پایگاه‌ها در مناطق آن‌ها باشد و حفظ شود و امروز تبدیل به دژ مستحکم نظام شده و تولید وحدت و انسجام می‌کند هر هفته در ۹۰۰ شهر کشور نماز برگزار می‌شود.

این استاد حوزه‌های علمیه گفت: پایگاه‌های نماز جمعه بدیل ندارد که باید رونق به آن ها داده شود چون هم پایگاه مقاومت دین و اسلام و سرزمین است و اگر کسی برای سرزمین دلش بتپد باید متوجه نماز جمعه شود که شکوه و عظمت برای نظام و انقلاب ایجاد کرده است. 

وی گفت: همان گونه که در کشور رونق خوبی اتفاق افتاد در استان ما هم رونق خوبی شد ائمه جمعه جوان اقدامات بسیار خوبی داشتند ‌ پناهی نقش موثری در شکل گیری این پایگاه‌ها داشت که از تلاش‌های آن‌ها قدردانی می‌کنم الحق که تلاش‌های مجدانه و مجاهدانه‌ای داشتند تا امروز به نحو احسن وظایف خود را انجام دادند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: شورای سیاست‌گذاری یکی از ائمه جمعه موفق و پای کار ما را که انسانی فاضل و اندیشمند و امام جمعه‌ای موفق بوده به کار گمارده که نشان می دهد به دنبال افراد موثر در این جایگاه است. 

حسینی افزود: از همه مسوولانی که با ائمه جمعه استان و شورای سیاست‌گذاری همکاری می‌کنند تقدیر می‌کنیم مسوولان استان هم همکاری خوبی تاکنون داشته‌اند توقع است که این همکاری ادامه داشته باشد زیرا این جایگاه خدمت به اسلام و شیعه است.

 

نظر شما