با پیگیری های استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛

کام نمایشگاه داران استان شیرین شد/ تعیین تکلیف محل دائمی نمایشگاه های استان پس از ۱۴ سال

۱۳۹۹/۱۲/۲۳ - ۰۹:۲۶:۰۷
کد خبر: ۱۱۵۱۲۹۵
کام نمایشگاه داران استان شیرین شد/ تعیین تکلیف محل دائمی نمایشگاه های استان پس از ۱۴ سال
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به عنوان مامور ویژه استاندار گره ۱۴ ساله را باز کرد و در آینده نزدیک شاهد احداث نمایشگاه دائمی استان در وزن نمایشگاه بین المللی اصفهان خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ در هفته های گذشته استاندار استان با مسئولان مختلف کشوری دیدار و گفتگو  داشت و در زمینه توسعه استان مذاکرات فشرده ای انجام شد.

معاون اقتصادی استاندار در راس هیئتی به اتفاق مدیر کل صنعت ، معدن و تجارت در دیدار با مسئولان وزارت صمت  برای پیگیری این نشست ها  در تهران با مصوبات ارزشمند خود در آستانه نوروز کام مردم را شیرین کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در همین خصوص اظهارداشت: در نشستی با مسئولان وزارت صمت ، سازمان های توسعه ای و مسولین، حسن زمانی مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران چندین بانک کشوری مشکلات برخی پروژه های استان با حضور سرمایه گذاران  مورد بررسی قرار گرفت.

سید حشمت الله صمیمی دوست گفت: خوشبختانه نمایشگاه دایمی استان پس از 14سال تعیین تکلیف شد.

وی افزود: دراین نشست مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران برای احداث این نمایشگاه بصورت مشارکتی با سرمایه گذاران قبلی استان و یا مستقل در جهت احداث نمایشگاهی در کلاس نمایشگاه اصفهان اعلام آمادگی کرد.

وی ادامه داد: احداث این نمایشگاه در بحث توسعه استان و بیان معرفی ظرفیت های آن می تواند نقش بسزایی ایفا کند.

صمیمی دوست افزود: اعلام آمادگی کامل سازمان اقتصای کوثر برای احیاء و راه اندازی کارخانه ارد نشاسته و گلوکز یاسوج  از دیگر مصوبات بود که معاون اقتصادی این سازمان از اعزام هیاتی  برای پیگیری و فعالسازی فازهای راکد کارخانه به استان خبر داد که با راه اندازی آن زمینه اشتغال جوانان فراهم می شود. 

وی گفت: سازمان اقتصادی کوثر آمادگی سرمایه‌گذاری بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال در این پروژه را خواهد داشت. 

معاون اقتصادی استاندار بیان کرد:یکی دیگر از پروژه هایی که مورد بررسی قرار گرفت طرح بیواتانول باشت بود که با رایزنی های استاندار، مدیر عامل  بانک سپه به عنوان بانک لیدر در تامین منابع مالی موافقت کرد.

صمیمی ابراز کرد: بنابراین به دلیل حجم بالای سرمایه گذاری قریب به ۸۰۰۰ میلیارد ریال، لازم بود موافقت چند بانک دیگر به عنوان شرکت در این کنسرسیوم بانکی به دست می آمد  که خوشبختانه بانک ملی موافقت خود جهت شرکت در این کنسرسیوم را اعلام کردند .

وی به مشکلات کارخانه آجر دهدشت اشاره کرد و گفت: در این نشست مقرر شد بانک عامل(صنعت و معدن) همکاری مورد نیاز را برای سهولت بازپرداخت تسهیلات اخذ شده کارخانه آجر انجام و این تسهیلات را از حالت  معوق خارج کند.

صمیمی دوست ادامه داد: در همین راستا مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی کشور به منظور نوسازی فازاول این کارخانه مبلغ ۲۰۰میلیارد ریال اختصاص خواهد داد.

 وی اعلام کرد: به محض تعیین تکلیف تسهیلات معوق این کارخانه از سوی سرمایه گذار ، صندوق نسبت به تامین تسهیلات مورد نظر اقدام خواهد کرد .

این مسئول با اشاره به اهمیت تولید قیر در استان ، کسب مجوز تولید قیر ۶۰×۷۰  در شهرستان چرام را دستاورد دیگر نشست خود با مسئولان بلندپایه وزارت صمت برشمرد  و تصریح کرد: تولید قیر در استان علاوه بر کاهش قیمت اثر چشمگیری در به سرانجام رساندن پروژه های عمرانی و همچنین ایجاد اشتغال خواهد داشت.

صمیمی دوست با بیان مشکلات  کارخانه سیمان مارگون و معوق شدن تسهیلات آن در بانک سپه نیز گفت: بارایزنی فشرده،  بانک سپه قول مساعد برای رفع این مشکل و  تامین منابع مورد نیاز برای خرید کامیون حمل سیمان در اسرع وقت داد.

معاون اقتصادی استاندار، تصریح کرد: مسئولان وزارت صمت برای تهیه و تامین تجهیزات پتروشیمی دهدشت و گچساران  از خارج نسبت به ثبت سفارش اقدام کرده که این مهم می تواند عملیات بهره برداری از این پروژه را  تسریع کند.

صمیمی از کسب مجوز طرح صنعتی بزرگ دیگر در راستای پیگیری استاندار در مرکز استان بعنوان دیگر دستاورد نشست اشاره و تاکید کرد: بزودی جزییات این طرح اعلام خواهد شد. 

وی در پایان سخنان خود از وزیر صمت و زرندی معاون طرح و برنامه این وزارتخانه و سایر مدیران وزارتخاته و همچنین سازمان های توسعه ای، مدیر عامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی و مدیران عامل بانک های کشور قدردانی کرد و گفت: مردم بدانند پیگیری مشکلات آنها و کاستن از این مشکلات همواره در اولویت برنامه های مسئولان مختلف استان از جمله استاندار و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز