رئیس قوه قضائیه:

افزایش طلاق در جامعه نگران‌کننده است/ تقویت اقتصاد مازندران با توسعه گردشگری

۱۳۹۹/۱۲/۲۴ - ۱۰:۰۹:۲۶
کد خبر: ۱۱۵۱۹۸۶
افزایش طلاق در جامعه نگران‌کننده است/ تقویت اقتصاد مازندران با توسعه گردشگری
رئیس قوه قضائیه با تاکید بر کاهش بروکراسی‌های اداری، گفت: اقتصاد مازندران با توسعه گردشگری تقویت می‌شود.

به گزارش برنا؛ آیت‌الله سید‌ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه دقایقی پیش در دیدار با نخبگان، نمایندگان اقشار، خانواده شهدا، ائمه جمعه و علمای دیار علویان در سالن غدیر سپاه گفت: توفیقی است که در آخرین‌ روز ماه رجب در استان ولایتمدار مردم سختکوش مازندران در جمع فرهیختگان و اقشار مختلف مردم باشیم که در ابتدای ورود عذرخواهی کردم به دلیل شرایط کرونا امکان دیدار عمومی با مردم دیار علویان وجود ندارد.

او افزود: جلوه‌های حضور دریادواره‌های شهدا در روستاها با  اجتماعات بزرگ برگزار می‌شد که نشان دهنده اعتقاد مردم به امام و شهداست.

رئیسی با اشاره به ارزش و اهمیت خانواده در جامعه اسلامی، تصریح کرد: افزایش طلاق در جامعه نگران کننده است کارشناسان درمسائل اجتماعی آسیب شناسی و آسیب‌زدایی کنند. در این‌مسیر دلایل مختلف فرهنگی، اقتصادی، اخلاقی، عدم تفاهم، بحث اجتماعی‌ شناسایی شود که راه آسیب مراجعه به دادگاه و طلاق نیست که راهکار قرآن کریم‌ برای رفع مسائل خانواده حکمیت و ریش سفیدی است.

او با بیان اینکه بیکاری، فقر و آسیب‌های اجتماعی زیبنده انقلاب و نظام ما نیست، گفت: در زمینه آسیب اجتماعی طلاق نیازمند اقدام‌ پیشگیرانه هستیم. آحاد جامعه سازمان‌های مسئول مسئولیت مضاعف دارند. آموزش زوجین  خانواده، اشتغال، اعطای تسهیلات نقش مهمی  جهت تحکیم‌خانواده دارند.

رئیسی گفت: مازندران ظرفیت فراوانی در زمینه کشاورزی، صنعتی، معادن ارزشمند نیروی کارآمد جوان اقتصادی دارد. فعال شدن اقتصاد دریا و صنعت از آمار بیکاری خواهد کاست و ثروت عظیم خداوند با مدیریت درست بهبود وضعیت و معیشت مردم استفاده شود. بدانیم راه برون رفت مشکلات دست بیگانگان نیست بلکه دست مردم و مسُولان توانای کشور است که با باور و اعتقاد دنبال کنیم.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر کاهش بروکراسی‌های اداری، گفت: اقتصاد مازندران با توسعه گردشگری تقویت می‌شود.

او بیان کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد با حضورمردم موفق عمل کردیم که سرنوشت جنگ که همه کشورها با جبهه کفر بود را به نفع اسلام و انقلاب رقم زدند. نباید بگذاریم‌ خانواده‌ها دچار یاس و ناامیدی شوند. تمام فعل و ترک فعل جهت ایجاد امید در جامعه باشدو نظام‌کارآمد اداری را با جدیت دنبال کنیم‌. واژه‌های نمی‌توانیم‌، نمی‌شود را حذف کنیم.  ابتکار عمل و خلاقیت را حفظ کنیم و  الگوهای ما مردان زنان حماسه آفریدند و الگوهای ما  شهدا و سردارانی هستند که ایثار آفریدند.

او گفت: نخبگان انسان برجسته ای هستند که  زمان شناسی  نقش آفرین و جریان ساز بودند. روشنفکر حقیقی نگاه غربی داشتن نیست بلکه روشنفکر در جامعه کسی است که بیش و پیش از دیگران جامعه را ببیند قبل از دیگران رصدکند و اثرگذاری درست داشته باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز