استاندار کرمانشاه خبر داد:

ایجاد بازار ۵هزار میلیارد تومانی در بازسازی زلزله/ توجه ویژه دولت به کرمانشاه/ هفت شهر زرد و هفت شهر آبی

۱۳۹۹/۱۲/۲۴ - ۱۰:۵۴:۰۶
کد خبر: ۱۱۵۱۹۹۸
ایجاد بازار ۵هزار میلیارد تومانی در بازسازی زلزله/ توجه ویژه دولت به کرمانشاه/ هفت شهر زرد و هفت شهر آبی
استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه پیک‌چهارم بیماری در استان آغاز شده است، گفت: ۲ هزار تخت برای رویارویی با پیک‌ چهارم بیماری در کرمانشاه آماده شده است.

به گزارش برنا؛ هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه صبح یکشنبه در نشستی با ائمه جمعه استان در سرسرای شهدای دولت استانداری، گفت: ۱۳ ماه است که درگیر بحران کرونا هستیم و سال بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم.

او افزود: در این مدت با ویروسی مهاجم روبه رو شدیم که علاوه بر سلامت، اقتصاد مردم را نیز تحت تاثیر قرار داد.

استاندار کرمانشاه ایران را در مبارزه با کرونا موفق دانست و گفت: از ابتدای شیوع این بیماری نقشه راهی تهیه و با وجود کمبود امکانات خود را تجهیز کردیم.

بازوند با اشاره به اینکه تاکنون سه پیک بیماری‌ را پشت سر گذاشتیم، گفت: به این نتیجه رسیدیم که این ویروس به سادگی از بین نمی‌رود از این رو باید برای زندگی با آن آماده شویم.

وی گفت: در آبان‌ ماه همزمان با پیک سوم بیماری حتی تا روزی ۲۴ فوتی بر اثر بیماری کرونا را در استان داشتیم و شرایط بسیار سختی سپری شد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه اکنون در حال ورود به پیک‌ چهارم بیماری هستیم، افزود: تا این ‌لحظه از شروع پیک چهارم بیماری وضعیت مناسبی داریم و آمار مرگ ناشی از کرونا کنترل شده اما امکان تشدید شدن پیک‌ چهارم بیماری در کرمانشاه بسیار قوی است.

بازوند اعلام‌ کرد: اکنون بیمارستای های استان در آماده باش است و بیش از ۲ هزار تخت برای رویارویی با پیک‌ چهارم بیماری تدارک دیده اند.

وی افزود: در پیک‌ سوم با مشکل دستگاه اکسیژن ساز روبه رو بودیم که اکنون این مشکل در سطح استان با کمک‌ خیرین و وزارت نفت برطرف شده است.

استاندار کرمانشاه در ادامه سخنانش با بیان اینکه اکنون هفت شهر استان از نظر شیوع بیماری کرونا زرد و هفت شهر دیگر آبی است، از مسافران‌ خواست‌ که امسال به کرمانشاه سفر نکنند تا بتوانیم به خوبی بیماری کرونا را کنترل کنیم.

بازوند با بیان اینکه بر اساس برآوردها ۶۷ تا ۷۲ درصد مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت می‌کنند که با میانگین‌کشوری برابری می‌کند، افزود: اگر بیش از ۸۵ درصد مردم ‌کرمانشاه پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند پیک ‌چهارم‌ را با کمترین ‌خطر پشت سر می‌گذاریم.

او ادامه داد: بدون شک اگر شرایط شیوع کرونا سخت‌تر شود با مشکلات و محدودیت‌هایی روبه‌رو می‌شویم که اقتصاد مردم‌ را تحت تاثیر قرارمی‌دهد.

بازوند گفت: خبرهای خوبی در رابطه با ساخت و خرید واکسن به گوش می رسد و پیش بینی می شود که در سال ۱۴۰۰ مشکلات ما با کرونا کمتر شود.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: امسال دولت عنایت ویژه ای به استان کرمانشاه داشت و در سال گذشته ۶ بار رییس جمهوری طرح‌های استان را افتتاح کرد.

به‌ گفته بازوند از ابتدای سال تا کنون ۳۰‌ هزار میلیارد تومان‌ پروژه ملی در سطح استان ‌کرمانشاه افتتاح شد.

او افزود: یکی از اقدامات خوبی که با پیگیری‌های یک ساله انجام شد مربوط به سرمایه گذاری وزارت نفت در میادین گازی، پتروشیمی‌ها و پالایشگاه ها بود.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه وزارت نفت پذیرفت که با سرمایه گذاری ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پتروشیمی اسلام آباد را احداث کند، گفت: اکنون ما سومین استان کشور در بحث پتروشیمی هستیم که با بهره برداری از این‌ پتروشیمی به قطب‌ نخست کشور تبدیل خواهیم شد.

بازوند با اشاره به اینکه یک‌ پالایشگاه و یک‌ پتروشیمی در گیلانغرب با سرمایه گذاری ۲ میلیارد دلاری توسط دولت احداث می شود، اظهار داشت: سه پتروشیمی کوچک‌ در اورمانات، سنقر و کنگاور نیز با سرمایه گذاری ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان توسط هلدینگ ‌خلیج فارس وابسته به وزارت نفت احداث می شود.

او بیکاری را چالش اصلی استان دانست و گفت: با اسناد اقتصادیی‌ تهیه شده جلوی رشد بیکاری در استان‌ کرمانشاه گرفته شد و توانستیم نرخ بیکاری‌ را به میانگین کشوری نزدیک کنیم.

استاندار کرمانشاه به اشاره به مدیریت و فرصت سازی در زلزله گفت: زلزله کرمانشاه بازار پنج هزار میلیارد تومانی ایجاد کرد و بیش از ۱۳ هزار نفر مشغول به کار شدند.

بازوند همچنین با بیان اینکه تاکنون ۶۴ درصد بودجه استان تخصیص پیدا کرده است، گفت: امسال منابعی که برای بودجه کشور در نظر گرفته بودند کمترین وابستگی را به وزارت نفت داشت.

او افزود: ۴۶ درصد کل صادرات ایران به عراق از مرزهای کرمانشاه عبور می‌کند که پرویزخان به تنهایی ۱۴ درصد صادرات را به خود اختصاص می دهد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه مرز پرویزخان حتی یک روز هم‌ تعطیل نشد، گفت: میزان صادرات مرزهای استان به کشور عراق با وجود شرایط کرونا نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشت.

او با اشاره به اینکه بحث منطقه آزاد قصرشیرین می تواند تحولی جدی در سطح استان ایجاد کند، اظهار کرد: آیت الله محمدی عراقی دفاع بسیار خوبی از این موضوع در مجمع تشخیص مصلحت نظام انجام‌ دادند که بسیار ارزشمند است.

بازوند همچنین گفت: امسال مراجعینی از روستاها داشتیم که کفش نداشتند، پویشی بدون یک ریال اعتبار دولتی راه‌اندازی و ۱۰ هزار جفت کفش توزیع کردیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز