با اجرای طرح ملی یاس محقق شد؛

آغاز فعالیت ۵۰ مددجوی کهگیلویه و بویراحمدی در خانه های هلال

۱۳۹۹/۱۲/۲۴ - ۱۵:۳۲:۰۱
کد خبر: ۱۱۵۲۲۸۸
آغاز فعالیت ۵۰ مددجوی کهگیلویه و بویراحمدی در خانه های هلال
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: فعالیت ۵۰ نفر از مددجویان کمیته امداد (یاران آسیب ستیز) در خانه های هلال طرح ملی یاس در استان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ قباد مبشری، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در مراسم تجلیل از دختران شرکت کننده در طرح یاس که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس کمیته امداد کشور برگزار شد، گفت: پیشگیری از آسیب های اجتماعی یکی از اصلی‌ترین اولویت های فعالیت های این نهاد است.

وی تصریح کرد: کمیته امداد با همکاری جمعیت هلال احمر به صورت مشترک طرحی را به نام طرح یاس طراحی کرده است که در آن مددجویان کمیته امداد امام به عنوان مسئولان و رابطان خانه های هلال در حاشیه شهرها سازماندهی و آموزش خواهند دید و در حوزه ترویج آموزش‌های همگانی امدادی و اجرای طرح پیشگیرانه آسیب‌های اجتماعی و تشکیل تیم های مورد نیاز در زمان وقوع حوادث به کارگیری می‌شوند

مبشری گفت: در این خصوص 50 نفر از دختران رده سنی ۳۰ تا ۴۰ سال تحت حمایت کمیته امداد در خصوص شیوه های مواجهه با بحران و بلایای طبیعی توسط هلال احمر از آموزش‌های مورد نیاز بهره مند شده اند و از ظرفیت آنها در خانه‌های هلال استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: مددجویان شرکت کننده در طرح یاس دوره هایی از قبیل امداد و کمک های اولیه، خدمات داوطلبانه، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، آشنایی با مهارتهای زندگی و مشاوره گروهی را فراگرفته اند و از ظرفیت آنها در خانه های هلال استفاده خواهد شد.

مبشری با بیان اینکه در طرح یاس، با ارائه آموزش‌های اجتماع محور فرد توان انجام کار مشارکتی را پیدا کرده و موجب ایجاد هماهنگی و افزایش تاب آوری در سطح محلی می شود، گفت: افراد فعال در خانه‌های هلال وارد چرخه و فرایندی می‌شوند که در صورت بروز بحران می توانند در مرحله نخست خود، مرحله دوم خانواده و در مرحله سوم اعضای محله شان را از بحران نجات دهند.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از اهداف اجرای این طرح ارتقاء عزت نفس و پذیرش مسئولیت اجتماعی و توانمندسازی رفتاری ارتباطی و فرهنگی مددجویان، حضور در عرصه های اجتماعی و مشارکت در فعالیت های جمعی، ایجاد انگیزه در زمینه امداد و کمک های اولیه و همچنین آشنایی با حوادث و سوانح و ارتقاء سطح دانش و مهارت آنها و ترویج فرهنگ خود امدادی و دگر امدادی است.

شایسته ذکر است در پایان این مراسم از شش نفر از دختران مددجوی شرکت کننده در این طرح به نمایندگی از دیگر مددجویان تجلیل شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز