همزمان با سراسر کشور:

آغاز طرح ملی تشدید نظارت بهداشتی ویژه ایام پایانی سال و تعطیلات نوروزی در کهگیلویه و بویراحمد

۱۳۹۹/۱۲/۲۵ - ۱۳:۳۱:۲۲
کد خبر: ۱۱۵۲۸۰۵
آغاز طرح ملی تشدید نظارت بهداشتی ویژه ایام پایانی سال و تعطیلات نوروزی در کهگیلویه و بویراحمد
مدیر کل دامپزشکی استان از آغاز طرح تشدید نظارت های بهداشتی بر مراکز عرضه فرآورده های خام دامی در روز های پایانی سال و ایام تعطیلات نوروز 1400 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ دکتر عبداله بهمنش ، مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد در گفتگو با خبرنگاران گفت: باتوجه به فرارسیدن ایام نوروز و افزایش تقاضا برای مصرف گوشت ، با هدف حفظ سلامت مصرف کنندگان طرح تشدیدکنترل و نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی همزمان با سراسر کشور در سطح استان آغاز گردید.

وی ادامه داد : در طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ایام نوروز مراکز توزیع و عرضه فرآورده های دامی، رستوران ها، هتل ها و سایر اماکنی که از فرآورده های خام دامی برای طبخ غذا استفاده می گردد، خودروهای ویژه حمل فرآورده های خام دامی و کشتارگاه های دام و طیور، سردخانه های نگهداری فرآورده های خام دامی، کارگاه های فرآوری و بسته بندی فرآورده های خام دامی و سایر موارد حسب مورد تحت پوشش طرح قرار دارند .

مدیرکل دامپزشکی استان همچنین افزود: عرضه و فروش هر گونه فرآورده خام دامی در حاشیه خیابان و به صورت دوره‌گردی ممنوع است و نیاز است مردم از خرید این گونه فرآورده‌های غیر بهداشتی با توجه به شرای خاص کنونی  خودداری کنند.

بهمنش ضمن قدر دانی از همراهی عموم مردم با  اکیپ های بازرسی بهداشتی دامپزشکی استان تاکید کرد: هم استانی‌های عزیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی و یا نیاز به مشاوره در حیطه وظایف تعریف شده دامپزشکی، از طریق شماره تلفن 1512 و یا تماس با شبکه های دامپزشکی شهرستانها در ارتباط باشند.

صالحی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان در حاشیه طرح تشدید نظارت های بهداشتی دامپزشکی گفت: مجموعه تعزیرات حکومتی استان ، سلامت و بهداشت عمومی جامعه را خط قرمز خود می داند و در این راستا با تمام توان در کنار همکاران تلاشگر دامپزشکی استان بوده و مردم می توانند تخلفات بهداشتی را علاوه بر سامانه 1512 ارتباط مردمی دامپزشکی به سامانه 135 تعزیرات حکومتی نیز گزارش نمایند.

طرح تشدید نظارت های بهداشتی دامپزشکی استان  از امروز 25 اسفندماه 1399 آغاز و تا پایان 14 فروردین 1400  با توان 16 اکیپ ثابت و سایر بهداشتی دامپزشکی در اقصی نقاط کهگیلویه وبویراحمد ادامه خواهد داشت.

 

نظر شما