استاندار قزوین:

انسان سازی در نظام آموزشی کشور ایراد دارد/ تخریب دولت منصفانه نیست

۱۳۹۹/۱۲/۲۷ - ۱۰:۴۱:۲۱
کد خبر: ۱۱۵۳۸۲۶
انسان سازی در نظام آموزشی کشور ایراد دارد/ تخریب دولت منصفانه نیست
استاندار قزوین گفت: انسان سازی در نظام آموزشی کشور ایراد دارد و باید رویکرد مدرک گرایی به مهارت آموزی تغییر کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، هدایت الله جمالی پور روز چهارشنبه در آخرین جلسه شورای آموزش و پرورش که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: امروزه دیگر مدرک گرایی در نظام آموزشی جواب نمی دهد و باید مهارت افزایی را جایگزین آن کنیم.

وی افزود: باید رفتارها و روشهای آموزشی ما بر اساس نیازهای آینده تغییر کند تا بتوانیم مشارکت اجتماعی را محقق کنیم.

استاندار قزوین تصریح کرد: نظام مشارکتی ما متزلزل است و هر کس راه خود را می رود در حالی که باید منسجم و بهم پیوسته حرکت کنیم.

IMG-20210317-WA0013

جمالی پور افزود: از ظرفیت خیرین باید در آموزش کودکان بازمانده از تحصیل استفاده کنیم تا عقب ماندگی جبران شود.

وی گفت: هر چقدر دخالت دولت در کارها بیشتر باشد سرعت توسعه کمتر می شود زیرا تغییرات مدیریتی در دولت بر اساس سلیقه و در بخش خصوصی بر اساس منافع است و ما باید به سمت کاهش تصدی گری دولت برویم.

استاندار قزوین یادآورشد: به نظر می رسد پس از دوران دفاع مقدس نتوانستیم از ظرفیت مشارکت مردم بخوبی استفاده کنیم و بهره گیری از انگیزه بالای خیرین در حوزه اجتماعی مطلوب نیست.

جمالی پور گفت: تا زمانی که نظام آموزشی ما منطقی و درست نباشد نمی توان به توسعه دست یافت و با شعار و بازی با کلمات به موفقیت نمی رسیم.

انسان سازی در نظام آموزشی مشکل دارد و باید از ظرفیت بومی برای تقویت آن همت کنیم.

تخریب دولت را کنار بگذاریم

استاندار قزوین بیان کرد: دولت با همه تنگناها در بخش آموزش و پرورش حمایتهای خوبی را انجام داده اما متاسفانه روی آن تبلیغ نشده است.

وی گفت: عادت کرده ایم همه دولتها را تخریب کنیم و هنر تخریب را همه یاد گرفته ایم و باید لعنت کنیم سیاست بازی های منفعت طلبانه را که ما را از حق و حقیقت دور کرده است.

استاندار قزوین تصریح کرد: سیاست بازی های منفعت طلبانه سرمایه ها و ارزشها را نابود کرده و ما را از کار اصلی و رسیدگی به امور مردم باز می دارد.

 

نظر شما