استاندار:

استان بوشهر در تولید ناخالص داخلی سومین استان کشور است

۱۳۹۹/۱۲/۲۷ - ۱۳:۳۲:۲۱
کد خبر: ۱۱۵۳۹۵۰
استان بوشهر در تولید ناخالص داخلی سومین استان کشور است
استاندار بوشهر با بیان اینکه این استان در عرصه اقتصادی و تولید ناخالص داخلی از توانمندی بالایی برخوردار است گفت: استان بوشهر با ۶درصد از سهم کل تولید ناخالص داخلی کشور، رتبه سوم اقتصاد کشور دارد.

به گزارش برنا؛ عبدالکریم گراوند، استاندار بوشهر در نشست فعالان اقتصادی استان با حضور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تبریک روز پاسدار و میلاد امام حسین(ع) نقش سبزپوشان سپاه پاسداران را در عرصه دفاع مقدس مورد اشاره قرار داد و گفت: رشادت‌ها و دلاور مردی‌های سپاه پاسداران در 8 سال دفاع مقدس بر هیچ کس پوشیده نیست.

او جایگاه استان بوشهر در تولید ناخالص داخلی کشور را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: استان بوشهر در زمینه تولید ناخالص داخلی با شش درصد از سهم کل تولید ناخالص داخلی کشور، بعد از استانهای تهران و خوزستان رتبه سوم اقتصاد کشور را داراست.

گراوند افزود: استان بوشهر با وجود ظرفیت‌های عظیم در عرصه اقتصاد دریا محور، زمینه برای توسعه و آبادانی کشور را فراهم می‌کند.

استاندار بوشهر با اشاره به سابقه این استان در طرح مطالعاتی بندر آزاد تجاری در ادوار گذشته بیان کرد: موضوع ایجاد منطقه آزاد بوشهر به دهه 1330 بر می‌گردد که کارشناسی‌های متعددی در مورد ظرفیت استان بوشهر برای ایجاد منطقه آزاد انجام شد.

او با اشاره به اینکه موفقیت در عرصه تولیدات صادرات محور منوط به داشتن برنامه‌ریزی است تاکید کرد: استان بوشهر می‌تواند پایلوت موفقی در عرصه اقتصاد دریا و صادرات محور باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز