آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان بوشهر تا ۲۷ اسفند ۹۹

۱۳۹۹/۱۲/۲۷ - ۱۳:۳۲:۰۱
کد خبر: ۱۱۵۳۹۵۲
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان بوشهر تا ۲۷ اسفند ۹۹
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: شمار افراد مبتلا به ویروس جهش یافته انگلیسی در این استان با ابتلای ۱۲نفر دیگر به ۲۴ نفر افزایش یافت.

به گزارش برنا؛ عبدالمحمد خواجه ئیان، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: از این شمار پنج نفر در شهرستان گناوه، ۲ نفر در بوشهر، چهار نفر در دشتی و یک نفر در دشتستان به ویروس جهش یافته مبتلا شده اند.

او بیان کرد: از تمام کسانی که با این افراد تماس داشته اند آزمایش گرفته شده و تاکنون تست ۳۳ نفر این افراد که به ویروس کرونا آلوده شده اند مثبت بوده و هنوز تست گونه جهش یافته آنها مشخص نشده است.

خواجه ئیان گفت: از ۲۴ نفر مبتلا به ویروس جهش یافته در استان بوشهر تاکنون سه نفر جان خود را از دست داده اند.

او ادامه داد: ویروس جهش یافته انگلیسی نسبت به ویروس ووهان چین متفاوت و دارای چسبندگی بیشتری است و با توجه به شدت بیماری، سن مبتلایان به این ویروس کاهش یافته به نحوی که امروز بیشترین گروه سنی درگیر رده سنی کودکان و نوجوانان هستند و این بیانگر تغییر رفتار ویروس است.

او بیان کرد: باتوجه به اینکه سرایت درگونه (سوش) جدید ۷۰ درصد نسبت به گونه قبلی بیشتر است به همین دلیل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

خواجه ئیان اضافه کرد: همه‌گیری و گردش ویروس جهش یافته انگلیسی مانند این است که با اپیدمی جدیدی مواجه شده‌ایم با این تفاوت که نسبت به گذشته تجربه بیشتری به دست آورده و می‌دانیم که چگونه باید رفتار کنیم البته به شرطی که با برنامه ریزی مناسب و هوشیاری اجازه گسترش ویروس را ندهیم و بتوانیم زنجیره انتقال را در همان مراحل اولیه قطع کنیم.

او ادامه داد: باتوجه به گردش ویروس جهش یافته انگلیسی در کشور باید برای جلوگیری از گسترش آن تلاش شود که در این زمینه محدود کردن جابه جایی جمعیتی، برگزار نکردن اجتماع‌ها و پرهیز از تماس‌های نزدیک بین افراد تا جایی که ممکن است از جمله راهکارهایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

خواجه ئیان تاکید کرد: ویروس جهش یافته انگلیسی اپیدمی سنگینی ایجاد می‌کند در همین راستا باید میدان مبارزه را قبل از اینکه اپیدمی گسترش یابد از بیمارستان‌ها به بیرون کشید و پیشگیری را در اولویت قرار داد تا خسارت‌های جانی به کمترین میزان برسد.

او گفت: در زمان حاضر شمار بستری‌های کرونایی در استان بوشهر از ۶۰ به ۱۲۰ نفر افزایش یافته و این افزایش آمار زنگ خطری برای استان به شمار می‌رود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز