مسافران نوروزی بی بهره از خدمات سفر

۱۳۹۹/۱۲/۲۸ - ۱۳:۳۱:۳۲
کد خبر: ۱۱۵۴۴۲۸
مسافران نوروزی بی بهره از خدمات سفر
هیچ گونه خدماتی به مسافران نوروزی در شهر‌های زرد و آبی ارائه نمی‌شود.

به گزارش برنا خراسان جنوبی، معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار در ستاد استانی خدمات سفر با بیان اینکه مسافران نوروزی، بی بهره از خدمات سفردر تعطیلات نوروز سفر به شهر‌های قرمز و نارنجی ممنوع است گفت: سفر به شهر‌های زرد و آبی محدودیتی ندارد، اما نسبت به سال‌های گذشته، سازمان‌های خدمات رسان هیچ گونه خدماتی از جمله تسهیلات سفر و اسکان برای مسافران نخواهند داشت.

فرهادی با تاکید بر فرهنگ سازی دستگاه‌های متولی برای رعایت دستورالعمل‌ها بهداشتی در این ایام افزود: در این خصوص شهرداری‌ها باید بنر‌هایی در ورودی‌های شهر‌ها برای اطلاع رسانی نصب کنند.

معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار نظارت بر استفاده از ظرفیت ۵۰درصدی ناوگان اتوبوس رانی را هم تاکید کرد و گفت: در این مدت خودرو‌های آتش نشانی هم باید در ورودی شهر‌ها استقرار پیدا کند.

فرهادی با بیان اینکه از ظرفیت بسیج در این ایام باید استفاده شود افزود: تمامی خودرو‌های دستگاه‌های اجرایی که دارای چراغ گردان هستند هم باید برای هشدار در جاده‌ها مورد استفاده قرار بگیرد و خودرو‌های امدادی علاوه بر جاده‌ها در ورودی شهر‌ها هم باید مستقر شوند.

وی با اشاره به اینکه فرمانداران باید شرایط بهداشتی لازم را برای مسافران احتمالی در نظر بگیرند گفت: باید برای این منظور یک نقطه از شهرستان مهیا شود که مکرر توسط شهرداری ضدعفونی شود و بقاع متبرکه هم فقط از فضا‌های باز می‌توانند برای اسکان مسافران استفاده کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار از آمادگی کامل دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان باتوجه به شرایط جوی و حوادث احتمالی در جاده‌ها خبر داد و گفت: محدودیت‌های ترافیکی همچنان در استان ادامه خواهد داشت.

در این نشست همچنین مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هم به ممنوعیت اسکان در امامزادگان، مدارس و پارک‌ها اشاره کرد و گفت: اقامت صرفا در مراکز اقامتی خواهد بود و اگر سفر در قالب تور انجام شود، تور‌ها باید کد تاییدیه وزارت را به همراه داشته باشند.

رمضانی همچنین با بیان اینکه ۱۸موزه در استان در ایام عید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باز خواهند بود افزود: بنا‌های تاریخی در این مدت تعطیل است.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم با بیان اینکه علت ورود کرونای انگلیسی به استان مسافرت است گفت: تا به الان از نزدیک به 3 هزارنفر پرسنل علوم پزشکی حدود 80 درصد به کرونا مبتلا شده اند.

مهدی زاده بااشاره به فعال بودن 70 درصدی مراکز جامع سلامت در ایام عید افزود: در فضاهای بسته عمومی رعایت استفاده از تهویه و ماسک توسط افراد به جد باید انجام شود

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز