رئیس دیوان عالی کشور بیان کرد:

کاهش جمعیت کیفری در زندان‌ها با سیاست‌های تحولی قوه قضائیه

۱۴۰۰/۰۱/۰۴ - ۱۸:۴۹:۰۲
کد خبر: ۱۱۵۶۰۷۲
کاهش جمعیت کیفری در زندان‌ها با سیاست‌های تحولی قوه قضائیه
رئیس دیوان عالی کشور در بازدید از زندان قاین گفت: یکی از سیاست‌های تحولی قوه قضائیه این است که جمعیت کیفری کاهش پیدا کند و این امر روز به روز محقق می‌شود.

به گزارش برنا خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی مقدم در این بازدید با بیان این که پالایش‌های  صورت گرفته  که توسط مقامات قضائی استان‌ها در زندان‌ها انجام می شود، سبب شده تعداد زیادی از زندانیان آزاد و تعداد زیادی هم به مرخصی بروند، گفت: امیدواریم با همکاری مقامات قضائی شهرستان روز به روز شاهد کاهش جمعیت کیفری در زندان باشیم.
وی همچنین در مراسمی که با حضور جمعی ازخانواده‌های زندانیان شهرستان قائنات برگزار شد گفت: قوه قضائیه توجه ویژه‌ای به زندان‌ها و زندانیان دارد و در تلاش است تا حد امکان مجازات‌های دیگر جایگزین حکم زندان شود.
حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی مقدم افزود: توجه به خانواده‌ها و فرزندان زندانیان از برنامه‌های قوه قضائیه است و از خانواده‌ها می‌خواهیم در پیشگیری از وقوع جرائم مشارکت بیشتری داشته باشند.
آقای اسحاقی نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی هم با بیان این که دو هدف متعالی برای زندانها، اصلاح و تربیت است گفت: برخورد کارکنان زندان‌ها در استان و به خصوص شهرستان قاینات به گونه‌ای است که این دو بازو توانسته در عملکرد آن‌ها متبلور شود و در این زمینه حمایت‌های دادگستری و دادستان بسیار موثر بوده است.
در پایان هم ۳۰ تبلت اهدایی قوه قضائیه به فرزندان زندانیان اهدا شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز