سید علی آقازاده خبر داد:

کاهش ۸۰ درصدی آمار فوتی‌ کرونایی در استان مرکزی

۱۴۰۰/۰۱/۰۷ - ۱۳:۵۲:۵۳
کد خبر: ۱۱۵۶۸۴۳
کاهش ۸۰ درصدی آمار فوتی‌ کرونایی در استان مرکزی
استاندار مرکزی گفت: آمار فوتی‌بیماران کرونایی در هفته نخست فروردین ماه جاری نسبت به آخرین هفته اسفندماه سال گذشته ۸۰ درصد کاهش دارد اما این مهم به معنای پایان کرونا نیست و پروتکل‌های بهداشتی باید با جدیت رعایت شود.

به گزارش برنا از اراک ، سید علی آقازاده در نشست ستاد مدیریت کرونا در استان مرکزی ، افزود: آمارها بیانگر آن است که شمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌ها و مراجعان سرپایی به مراکز درمانی استان مرکزی در این مدت افزایش داشته و تنها  فوتی‌های بیماران کووید ۱۹ در این استان کمتر شده و نباید از حرکت خزنده کووید ۱۹ که با توجه به دید وو بازدیدها و سفرهای نوروزی رو به افزایش دارد، غافل بود.

وی ادامه داد: استان مرکزی در زمینه بستری بیماران کووید ۱۹ رتبه سیزدهم و آمار فوتی‌ها رتبه ۲۹ را در سطح کشور به خود اختصاص داده وباید مراقبت‌های بهداشتی و ضوابط ستاد کرونا با حساسیت دنبال شود تا روز به روز این رتبه‌ها بهبود یابد.

استاندار مرکزی گفت: امیدمی‌رود که با همکاری و انسجام مردم و مسئولان کشور و استان مرکزی مسئله کرونا در نیمه نخست امسال مدیریت شود و بتوان محدودیت‌ها در زمینه اقتصادی و تولیدی را کنار گذاشت.

آقازاده، میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح کشور را بر اساس آخرین ارزیابی‌ها ۵۸  درصد عنوان کرد و بدون ذکر آمار استان مرکزی در این شاخص افزود: استان مرکزی در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی رتبه بهتری نسبت به متوسط کشوری داشته و این مهم با همکاری مردم محقق شده‌ است.

وی ادامه داد: طرح شهید سلیمانی از جمله مداخله‌ها و برنامه‌های موفق درکشور و استان مرکزی بوده و این طرح نقش مهمی در کاهش پیک بیماری کرونا داشته‌ است.

استاندار مرکزی در بخش دیگری از سخنانش با یادآوری وجود برخی مشکلات در زمینه توزیع مرغ در بعضی شهرستان‌های استان خاطرنشان کرد: با تدابیر پیش‌بینی شده در استان امید می‌رود که این معضل ظرف هفته جاری مدیریت شود.

آقازاده گفت: سفرهای نوروزی در استان مرکزی با وجود توصیه‌ها انجام شده در سال جاری نسبت به سال گذشته یک و نیم برابر افزایش آمار سفر صورت گرفته و این استان روز گذشته سومین استان پرتردد کشور بوده‌ است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» یادآور شد:استان مرکزی یکی از قطب‌های مهم صنعت کشور است و این شعار در سال‌جاری  باید در پایتخت صنعت کشور با راهبردهای عملیاتی به گونه‌ای در دستور کار باشد که برای سایر مناطق الگو شود.

استاندار مرکزی ادامه داد: این استان سال گذشته با وجود جنگ اقتصادی، تحریم‌های ظالمانه دشمنان علیه ملت کشور و فشارها در زمینه تحقق شعار جهش تولید کارنامه قابل قبولی داشت و این مهم در سال جاری با برنامه‌های هدفمند اقتصادی و همگرایی موثر بخش‌های مختلف با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

آقازاده با یادآوری تصویب ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ به ۲۲ در ایام تعطیلات نوروزی ،گفت: این مصوبه در بیست و پنجمین نشست  ستاد مدیریت کرونا در استان مرکزی تصویب شد و از ۲۶ اسفندماه پارسال به اجرا گذاشته شده  و  وسایل نقلیه‌ای که از این تاریخ تا کنون در ساعات اشاره شده اعمال قانون شده‌اند، جرایم آن‌ها اصلاح می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز