رئیس دانشگاه علوم پزشکی :

اراک، شارند، تفرش و شازند به سمت بحران دوباره کرونا پیش می‌روند / زنگ خطر موج چهارم به صدا درآمده است

۱۴۰۰/۰۱/۱۰ - ۰۹:۳۲:۰۴
کد خبر: ۱۱۵۷۶۷۸
اراک، شارند، تفرش و شازند به سمت بحران دوباره کرونا پیش می‌روند / زنگ خطر موج چهارم به صدا درآمده است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت:موارد مثبت بالینی و نتایج آزمایشگاهی کووید ۱۹ در اراک و ساوه نوروز امسال روند افزایشی دارد و با مسافرت، دید و بازدید و رعایت نشدن کامل پروتکل‌های بهداشتی زنگ خطر موج چهارم کرونا در این شهرها به صدا درآمده است.

به گزارش برنا از اراک، دکترمحمد جمالیان افزود: تردد برخی مسافران از استان‌های همجوار به‌ویژه خوزستان و انجام دید و بازدیدهای نوروزی بدون درنظر گرفتن توصیه‌های بهداشتی سبب شده که این شهرها در رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای کرونا از رنگ زرد به سمت نارنجی حرکت کند و تداوم این روند از وقوع بحران مجدد بهداشتی و درمانی در این خطه خبر می‌دهد.

وی اظهار داشت: شمار بیماران بستری کرونا روز به روز در استان بیشتر می‌شود و با توجه به اینکه اغلب بیماران علایم ویروس جهش یافته را دارند به نظر می‌رسد که تداوم این روند افزایش شمار فوتی‌ها را در روزهای پیش رو داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت:نوع جهش یافته کرونا با تظاهرات بالینی متفاوت بسیار مسری است و سخت به درمان جواب می‌دهد و مبتلایان رنجش بیشتری را در دوره ابتلا متحمل می‌شوند.

دکتر جمالیان افزود: اراک، شارند، تفرش و شازند چهار شهر از استان مرکزی هستند که به سمت بحران دوباره کرونا به پیش می‌روند و اگر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم جدی گرفته نشود موج چهارم با شدت زیاد در کوتاه‌ترین زمان ممکن رخ می‌دهد.

وی اظهار داشت: رنگ بندی شهرها برای اعلام وضعیت کرونا معیار هفته‌های قبل است و نمی‌توان بر این زنگ بندی در زمان فعلی توجه داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت:  ظرفیت تخت‌های بستری بیمارستانی برای بیماران کرونایی در اراک نگران کننده است چرا که تخت‌های بستری بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک درحال تکمیل است و مقامات بهداشتی و اجرایی این شهرستان درصدد تدارک وآماده سازی بیمارستان دوم ویژه خدمات بیماران کرونایی در این کلانشهر هستند.

دکتر جمالیان افزود: برگزاری جشن‌های عروسی و دید و بازدیدهای نوروزی در شرایط کنونی استان جای تاسف دارد و شعله مضاعفی بر زبانه‌های کرونا است.

وی اظهار داشت: شمار مبتلایان به کرونا از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون به ۳۹ هزار  ۳۷۵ نفر رسیده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز