رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک:

ظرفیت مراکز درمانی استان در حال تکمیل شدن است / مجبور به انتخاب بیمارستان دوم و جایگزین در اراک هستیم

۱۴۰۰/۰۱/۱۱ - ۱۵:۱۵:۴۹
کد خبر: ۱۱۵۸۲۳۸
ظرفیت مراکز درمانی استان در حال تکمیل شدن است / مجبور به انتخاب بیمارستان دوم و جایگزین در اراک  هستیم
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: به دلیل سهل انگاری که از سوی مردم در ایام پایانی سال گذشته و نوروز صورت گرفت، متاسفانه تعداد مبتلایان در روزهای اخیر، افزایش یافته و با توجه به اینکه شیب تندی دارد، پیش بینی می کنیم، در روزهای آینده نیز بر تعداد مبتلایان افزوده شود.

به گزارش برنا از اراک ، دکتر سید محمد جمالیان در جمع خبرنگاران  افزود: ظرفیت مراکز درمانی تقریبا در حال تکمیل شدن است و در اراک با توجه به تکمیل ظرفیت بیمارستان امیرالمومنین(سانتر کرونا) مجبور به انتخاب بیمارستان دوم و جایگزین هستیم.

وی تاکید کرد: همه اتفاقات و دید و بازدیدها و مسافرت ها و کارهای غیرضروری که در این مدت انجام شده، به افزایش مرگ و میر منجر خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه خطاب به مردم توصیه کرد: اگر از همین امروز تصمیم به رعایت جدی تر پروتکل ها بگیریم، شیب ابتلا در روزهای آتی کندتر و در نتیجه مرگ و میر کاهش پیدا خواهد کرد.

دکتر جمالیان با اشاره به اینکه اگر به همین منوال پیش برویم، مطمئنا خاطرات تلخی برای بسیاری از هم استانی هایمان رقم خواهد خورد، گفت: در روزهای اخیر متاسفانه مراسمات عروسی و غم، مسافرت ها و دید و بازدیدهای نوروزی و دورهمی ها و شب نشینی های خانوادگی مشاهده و گزارش شده است که از مردم تقاضا داریم حساسیت موجود را درک کرده و کمی جدی تر به مسئله ادامه دار کرونا، نگاه کنند.
 

وی گفت: با توجه به نزدیک شدن به روز طبیعت(۱۳ فروردین) و رسم هر ساله مردم در این روز، هر گونه تجمع و جمع های خانوادگی و غیره می تواند تهدیدی بزرگ برای سلامتی افراد باشد.
 

دکتر جمالیان در پایان یادآور شد: اگر مردم در ایام پایانی سال قبل، توصیه های بهداشتی را جدی می گرفتند، شرایط کنونی بهتر از وضع موجود بود، ولی در حال حاضر سه شهرستان اراک، ساوه و خمین در وضعیت نارنجی و مابقی شهرستان های استان هم در شرایط بسیار شکننده و حساس وجود دارند و هر آن ممکن است تغییر حالت و وضعیت دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز