تردد در جاده‌ها و خیابان‌های مازندران عادی و روان است

۱۴۰۰/۰۱/۱۳ - ۱۲:۰۳:۴۷
کد خبر: ۱۱۵۸۸۰۱
تردد در جاده‌ها و خیابان‌های مازندران عادی و روان است
طبق اعلام پلیس راه و راهور استان مازندران همزمان با سیزدهم فروردین روز طبیعت ، خیابان‌های شهری استان خلوت بوده و تردد در جاده‌های اصلی و فرعی استان نیز عادی و روان است.

به گزارش برنا؛ رئیس پلیس راه استان مازندران، تردد در محورهای هراز ، کندوان ، سوادکوه و کیاسر را نیز روان و عادی اعلام کرد و گفت: از آن جایی که امروز آخرین روز تعطیلات نوروزی است، از بعداظهر با افزایش تردد ها مواجه می شویم.

سرهنگ علیرضا قدمی از مسافران خواست تا زمان بازگشت را مدیریت کنند تا در مشکلات ترافیک سنگین جاده ها گرفتار نشوند.

همچنین مشاهدات مردمی از شهرهای مختلف استان مازندران نشان می دهد  ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی در همه نقاط شهری مستقر هستند و مانع ورود خودرو به مناطق تفریحی می شوند.

رئیس راهنمایی و رانندگی استان مازندران گفت: که طبق مصوبه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان همه مناطق تفریحی در سطح شهرها بسته است و هر گونه توقف و نشست در فضای سبز ممنوع است.

سرهنگ نصراله بیگلری با اظهار این که هم اکنون خیابان های شهرهای استان خلوت است و به نظر می رسد شهروندان نسبت به برگزاری آئین سیزده بدر نشستن  در خانه را ترجیح داده اند، ادامه داد:  از آن جایی که عمده شهروندان استان دارای منزل مسکونی پدری در روستاها هستند ، این روز را در روستاها سپری می کنند.

طبق پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران آسمان استان امروز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما، در دامنه‌ها و ارتفاعات استان با وزش باد گرم شدید، از اواخر وقت با افزایش ابر و در ارتفاعات با رگبار پراکنده خواهد بود.

همچنین وضعیت جوی مازندران روز شنبه نیمه ابری تا ابری همراه با کاهش دما، وزش باد شدید بتدریج با بارندگی، در مناطق مرتفع کوهستانی با بارش باران و برف پیش بینی می‌شود.

گرامیداشت روز طبیعت در خونه باغ های روستایی مازندران

اگرچه دامان طبیعت مازندران در جای جای این استان همیشه سبز و بهار در روز سیزده فروردین روز طبیعت پیش از شیوع ویروس کرونا مملو از حضور دوستداران طبیعت می شد و جلوه باشکوهی از دوستی و مهربانی را به نمایش می گذاشت، اما از آن جایی بیشتر مازندرانی ها و حتی مسافران و گردشگران در این استان دارای خونه باغ هستند، این روز را در منازل خود جشن می گیرند.

مردم در این روز رسوم و آیین های کهن زیادی دارند که از جمله آنها طناب بستن روی درختان بزرگ و تاب خوردن بزرگ و کوچک ، پیر و جوان و زن و مرد ، دور هم جمع شدن خانواده و پخت غذا که معمولا با سبزی پلو و ماهی ، آش و کباب همراه است .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز