استاندار خراسان جنوبی با حضور در باغ گلشن طبس بیان کرد:

طبس مستحق آینده ای برخوردار با امکانات خوب برای زندگی شهروندی

۱۴۰۰/۰۱/۱۳ - ۱۸:۰۸:۳۶
کد خبر: ۱۱۵۸۸۹۸
طبس مستحق آینده ای برخوردار با امکانات خوب برای زندگی شهروندی
استاندار خراسان جنوبی گفت: طبس حتماً باید آینده ای برخوردار و دارای امکانات خوب برای زندگی شهروندی داشته باشد.

به گزارش برنا خراسان جنوبی، استاندار  در جریان بازدید از باغ گلشن طبس خاطر نشان کرد:شهرستان طبس در محورهای مختلف دارای ظرفیت های بالقوه ای است و برای ایجاد واحدهای تولیدی صنعتی، معدنی، محصولات کشاورزی متنوع و فرصت‌های گردشگری، زیرساخت های لازم را دارد.
وی ادامه داد: قاعده بر این است که دستگاه ها با کمک بخش خصوصی، در قالب برنامه عملیاتی مشخص و در افق و چشم اندازی معین تلاش کنند تا محورهای توسعه شهرستان را فعال نمایند.
استاندار متذکر شد: در حال حاضر ارزش افزوده لازم را از ظرفیت های شهرستان نمی بینیم، به همین دلیل اشتغالزایی مناسبی نداریم، تولید ثروت و درآمد هم به اندازه کافی نیست و در نتیجه امکانات و رفاهیات نیز به خوبی ایجاد نشده اند.
ملانوری تصریح نمود: در آینده نزدیک و در قالب جلساتی با حضور مدیران استانی و شهرستانی و با کمک نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای شهرستان، دهیاران و فعالان بخش خصوصی به گونه ای برنامه ریزی می کنیم که در افق نه چندان دور، ظرفیت های توسعه ای منطقه فعال شوند و مردم به خوبی از منابع و ظرفیت ها منتفع شوند.
‌وی با اشاره به این که در بحث فعال سازی ظرفیت های توسعه ای هر منطقه، سه مؤلفه نیاز است، گفت: مهمترین این مؤلفه ها ایجاد فرهنگ و تفکر توسعه ای است.
به گفته وی؛ افراد تأثیر گذار، نخبگان، مسئولان و مردم باید در مسیر توسعه، گفتمان واحدی داشته باشند.
استاندار اظهار داشت: مؤلفه دوم در بحث فعال سازی ظرفیت های توسعه، برنامه ریزی درست و جامع است، چرا که ما بدون برنامه، زمان بندی و تعیین معیارهای مشخص، در هیچ کاری، راه به جایی نمی بریم گ به نتیجه نمی رسیم.
ملانوری، همکاری، تعامل و وحدت را سومین مؤلفه فعال سازی ظرفیت ها برشمرد و گفت: توسعه پایدار، همه جانبه و متوازن جز با هم افزایی و تعامل همه حوزه ها میسر نمی شود.
وی تأکید کرد: همان طور که قبل از این هم گفته شده، محور تمام برنامه ها و فعالیت های ما، شعار سال است و عملکرد دستگاه ها نیز با همین معیار ارزیابی می شود.
به گفته وی؛ در قالب ستاد توسعه خاوران، برنامه هدفمند و رو به جلویی را آغاز کرده ایم تا همه ظرفیت های موجود در خدمت توسعه خراسان‌جنوبی قرار گیرند.
استاندار تصریح نمود: یکی از برنامه های ستاد، شناسایی واحدهای تولیدی نیمه فعال و غیرفعال، بررسی موانع فعالیت آنها و ارائه راهکارهایی برای رفع مشکلات آنهاست.
ملانوری متذکر شد: مهمترین مانع اغلب واحدهای غیرفعال این است که کار آنها با اقداماتی احساسی و تصمیماتی در لحظه آغاز شده لذا نتیجه ای جز هدررفت سرمایه های مادی و معنوی به همراه نداشته اند.
وی تأکید کرد: ما در ستاد توسعه خاوران به دنبال این هستیم که منابع استان با کمک سرمایه گذاران دارای اهلیت و صلاحیت در مسیر توسعه واقعی قرار گیرند.
به گفته وی؛ توسعه واقعی، توسعه ای متوازن، همه جانبه و پایدار است.
استاندار در ادامه در پاسخ به سؤالی در زمینه انتخابات گفت: انتخابات از شعارها و اهداف نظام و انقلاب است.
ملانوری با تأکید بر این که هر جامعه‌ای که بخواهد به توسعه دست یابد، چاره ای جز این ندارد که از اصلی ترین منبع توسعه که همانا منابع انسانی است، به درستی استفاده نماید، اظهار داشت: بهترین روش استفاده از این منبع قوی، ایجاد زمینه ها و فرصت های لازم برای بهره مندی از خردجمعی و نظر نخبگان جامعه است که یکی از بهترین این فرصت ها، برگزاری انتخابات است.
وی ادامه داد: مردم در انتخابات شرکت می کنند و از جمع نخبگان جامعه، افراد اصلح را برمی گزینند تا از تصمیمات و برنامه های آنها برای توسعه بهره مند شوند.
به گفته وی؛ انتخابات، منشأ حاکمیت مردم بر سرنوشت خود و محور مردم سالاری دینی است.
استاندار با اشاره به این که شوراها، حلقه وصل مردم و نظام هستند، گفت: شوراهای اسلامی جایگاه بسیار ارزشمندی دارند و به عنوان پارلمان های محلی می توانند جامعه را در مسیر توسعه قرار دهند.
ملانوری با ذکر این نکته که دشمنان و معاندین به دنبال این هستند که با جنگ روانی، مردم را نسبت به نظام بدبین کنند، تأکید کرد: بزرگترین خسارت جنگ روانی، بی اعتمادی مردم نسبت به نظام و بی انگیزه کردن آنها در مشارکت در امور است.
وی ادامه داد: مردم باید بدانند که به هیچ وجه نباید صحنه را خالی کنند بلکه باید باانگیزه و پرشور در انتخابات مشارکت نموده و افراد اصلح را انتخاب نمایند.
استاندار سه موضوع را در برگزاری انتخابات بسیار مؤثر دانست و گفت: اولین موضوع، ورود نخبگان و افراد علاقمند به خدمت به عرصه رقابت است.
ملانوری ادامه داد: نخبگان سیاسی، متنفذین، رسانه ها و تریبون داران باید برای انتخاباتی شدن فضای جامعه تلاش کنند، تا شور و نشاط سیاسی ایجاد شود و اصلح ترین افراد برای فعالیت انتخاب شوند.
وی تأکید کرد: سومین موضوع، خود مردم هستند که باید با انگیزه و شور و نشاط وارد میدان شوند و با شناخت کافی، رأی خود را به صندوق ها بیندازند.
استاندار ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، تمام تلاش هیئت اجرایی بر حفظ سلامت مردم و انتخابات است.
ملانوری، ارائه راهکارهایی برای ثبت نام غیرحضوری داوطلبان، افزایش شعب اخذ رأی، تأمین تجهیزات و امکانات لازم و... را از جمله اقداماتی برشمرد که در این راستا صورت گرفته است.
وی تأکید کرد: ما ضامن تأمین سلامت و امنیت انتخابات هستیم و در دو اصل رقابت و مشارکت نیز، خود مردم تعیین کننده هستند.

 

نظر شما