افزایش هولناک آمار بستری‌ها در کرمانشاه

۱۴۰۰/۰۱/۱۴ - ۱۰:۵۵:۰۳
کد خبر: ۱۱۵۹۰۶۴
افزایش هولناک آمار بستری‌ها در کرمانشاه
افزایش عجیب و ناگهانی آمار بستری‌ها در کرمانشاه حاکی از شیوع و جایگزینی کرونای انگلیسی به جای ویروس چینی شده است.

به گزارش برنا؛ تعداد بیماران بستری در فروردین 1400 نسبت به قبل افزایش عجیبی داشته به گونه‌ای که ورود به پیک چهارم بیماری کرونا را قطعی کرده اما هنوز بخش زیادی از مردم روند سهل‌انگاری را در پیش گرفته‌اند.

شیب تند‌تر افزایش بستری در خیز چهارم پیامد نسخه جهش یافته انگلیسی، دورهمی‌ها و سفرهای نوروزی، مراسم عروسی و سوگواری است.

در صورتی که تدابیر جدی و رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی صورت نگیرد ممکن است به‌زودی منتظر افرایش شمار مبتلایان و قربانیان خیز چهارم باشیم.

وضعیت استان کرمانشاه به گونه‌ای است که تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی به سرعت در حال افزایش است به طوری که اکنون اسلام‌آباد غرب در وضعیت قرمز، گیلانغرب، کرمانشاه، سرپل ذهاب، سنقر و کلیایی، کنگاور و پاوه در وضعیت نارنجی و هرسین، صحنه، ثلاث باباجان، دالاهو، قصرشیرین، جوانرود و روانسر در وضعیت زرد قرار دارند.

از طرف دیگر ابراهیم شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه درباره اینکه ویروس انگلیسی جانشین ویروس چینی شده است اعلام خطر کرده و گفت: نتیجه بیش از 70 درصد تست‌ها ویروس جهش یافته است.

او عنوان کرد: تست‌های تشخیصی برای افراد مبتلا نشان می‌دهد بیش از 70 درصد این افراد به ویروس جهش یافته انگلیسی آلوده شده‌اند.

شکیبا با بیان اینکه از این پس تمام افراد مبتلا را آلوده به ویروس جهش‌یافته می‌دانیم گفت: به تعبیر دیگر ویروس جهش یافته انگلیسی در استان جایگزین ویروس کرونای قبلی شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز