رئیس اتاق اصناف استان مرکزی:

کرونا بازار اراک را تعطیل کرد

۱۴۰۰/۰۱/۱۵ - ۰۸:۰۶:۰۱
کد خبر: ۱۱۵۹۵۱۹
کرونا بازار اراک را تعطیل کرد
رئیس اتاق اصناف استان مرکزی گفت: بازار تاریخی اراک پیرو مصوبه ستاد مدیریت کرونا استان با هدف جلوگیری از تشکیل اجتماع مردمی و قطع زنجیره انتقال کرونا برای سومین بار پس از شیوع کووید ۱۹ تا اطلاع بعدی تعطیل شد.

به گزارش برنا از اراک ، جمشید زند افزود: علاوه بر بازار سرپوشیده اراک پاساژهای سرباز و سربسته، مراکز خرید و فروش بزرگ، بازارهای موقت و گروه‌های شغلی۴،۳،۲ به غیر از عرضه کنندگان مواد غذایی و صنوف گروه یک تعطیل هستند.

وی اظهار داشت: مشاغل و اصنافی که در شهرهای قرمز و نارنجی محدودیت فعالیت دارند، اعم از تولیدی، توزیعی و صنفی در گروه‌های جدید قرار داده شده‌اند که به چهار گروه تقسیم می‌شوند.

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی گفت: بر این اساس در شرایط قرمز، فقط گروه‌های شغلی اول مجاز به فعالیت هستند و در شرایط نارنجی، گروه‌های اول و دوم و در شرایط زرد، سه گروه اول می‌توانند فعالیت داشته باشند.

زند افزود: گروه اول شامل مشاغل تولیدی و توزیعی در زمینه‌های اقلام غذایی مانند سوپرمارکت‌ها، نانوایی‌ها، قطعات یدکی خودرو، تعمیرگاه‌های خودرو،داروخانه‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی هستند که می‌توانند در شرایط قرمز بودن شهرها، به فعالیت ادامه دهند.

وی اظهار داشت: در گروه مشاغل دوم مانند پاساژهای سرباز و سربسته، بازارهای سر پوشیده، مراکز خرید و فروش بزرگ در غیر مواد غذایی و بازارهای موقت، فیلمبرداری‌ها و آتلیه‌های عکاسی، مشاوران املاک، کافی‌شاپ‌ها، مراکز طبخ و توزیع غذا، رستوران‌ها، ظروف یک بار مصرف، لوازم ورزشی، طلافروشی‌ها، مصالح ساختمانی و ابزار و یراق، مبل و صندلی، آموزشگاه‌های رانندگی، سمساری و  آرایشگاه‌های مردانه و زنامه در شرایط قرمز امکان فعالیت نداشته و در بخش مواد غذایی فقط می‌توانند به عرضه بیرون‌بر اقدام کنند.

رئیس اتاق اصناف گفت: گروه‌های شغلی سوم مانند تالارهای پذیرایی، استخرهای سرپوشیده، باشگاه‌های ورزشی، قهوه‌خانه‌ها، آموزشگاه‌های موسیقی و زبان، موزه، سینما، تئاتر و مهدکودک‌ها در شرایط نارنجی باید تعطیل بوده و باید از فعالیت دست بکشند.

زند افزود: گروه چهارم شغلی نیز شامل گیم‌نت، مراکز تفریحی آبی، باغ‌وحش و شهربازی در شرایط قرمز و نارنجی باید تعطیل باشند.

 

نظر شما