سرعت عجیب قرمز شدن وضعیت کرونایی در مازندران

۱۴۰۰/۰۱/۱۶ - ۱۲:۲۰:۴۳
کد خبر: ۱۱۶۰۲۵۸
سرعت عجیب قرمز شدن وضعیت کرونایی در مازندران
وضعیت رنگ بندی کرونایی در مازندران با سرعت عجیب و باورنکردنی در حال تغییر است و پس از قائمشهر، امروز رامسر نیز به وضعیت قرمز درآمد تا بحران کرونا، سریعتر از آنچه پیش‌بینی می‌شد در مازندران پدیدار شود، موضوعی که به گفته مسئولان با مسافرت‌ها و دید و بازدیدهای نوروزی، حضور در اماکن شلوغ و کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی رابطه مستقیم دارد.

به گزارش برنا؛ سید عباس موسوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این زمینه با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲۰۴ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

او تصریح کرد: در همین مدت ۱۲۴ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، هم اکنون ۷۲۲ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۱۴۰ نفر نیز با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

از سوی دیگر، روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز به این موضوع اشاره کرد که در حال حاضر ۱۷۲ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بستری هستند.

بر این اساس، در ۲۴ ساعت گذشته ۴۰ بیمار جدید بستری و ۲۰ بیمار هم ترخیص شدند و همچنین ۳۴ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

این افزایش بیمار در مازندران در حالی به وقوع پیوسته که بیشتر مناطق مازندران از امروز دوشنبه ۱۶ فروردین نارنجی شدند.

نقشه جدید رنگ‌بندی کرونایی کشور در اپلیکیشن ماسک نشان می دهد از روز ۱۶ فروردین ۱۴۰۰، دو شهرستان مازندران در وضعیت قرمز ، ۱۱ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۹ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

بر این اساس، شهرستان‌های قائمشهر و رامسرهای قرمز، شهرستان های آمل، ساری، بابل، سوادکوه، جویبار، محمودآباد، نور، نکا، بهشهر، نوشهر، تنکابن نارنجی و شهرستان‌های نکا، میاندرود، سیمرغ، سوادکوه شمالی، فریدونکنار، بابلسر، چالوس، عباس آباد و کلاردشت زرد هستند.

سیدفرزادجلالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز در این زمینه، اظهار کرده که، وضع کرونا در کشور بسیار بحرانی شده است به طوری که، ۴۲ شهرستان کشور شامل ۷ مرکز استان از امروز در وضعیت قرمز قرار گرفتند.

او تصریح کرد: همچنین ۵۴ شهرستان کشور از جمله ۶ مرکز استان از امروز نارنجی شدند.

جلالی با اشاره به اینکه هم‌اکنون وضعیت شهر بابل نارنجی بوده و بیماران سرپایی و بستری رو به افزایش و به سمت وضعیت قرمز پیش می‌رود، گفت: موج چهارم کرونا با سرعت در حال پیشرفت از نیمه غربی به سمت نیمه شرقی کشور است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل استفاده از ماسک، خودداری از دورهمی، مراسم عروسی و سوگواری را برای پیشگیری از این ابتلا به این بیماری ضروری دانست و اظهار کرد: استفاده از وسایل نقیله عمومی پر ازدحام، خوردن غذا در رستوران و حضور در اماکن پرجمعیت و بخصوص سرپوشیده از عوامل اصلی انتقال کرونا است.

در همین رابطه، استاندار مازندران در جلسه ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا و در جمع فرمانداران اظهار کرد: فرمانداران برای تامین معیشت و اقتصاد مردم و عدم عادی انگاری می بایست با استفاده از ظرفیت هایی همچون صداوسیما و فضای مجازی اقناع سازی لازم را اعمال کنند.

احمد حسین زادگان افزود: در موج چهارم؛ میزان شیوع، جهش و فراگیری بیشتر است.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه نظارت بر رعایت پروتکل ها و ایجاد فضای بدون اجتماع وظیفه همه فرمانداران است، افزود: اصناف در موج چهارم و اعمال محدودیت های کرونایی نقش مهمی دارند.

حسین‌زادگان تصریح کرد: اگر موضوع را جدی نگیریم سلامتی مردم استان با خطرات جدی مواجه خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز