نماینده قاینات و زیرکوه:

وزارت اطلاعات برای معرفی مفسدان نهاد‌های دامی اقدام کند

۱۴۰۰/۰۱/۱۷ - ۱۱:۴۹:۱۶
کد خبر: ۱۱۶۰۷۶۱
وزارت اطلاعات برای معرفی مفسدان نهاد‌های دامی اقدام کند
نماینده مردم شهرستان‌های قاینات و زیرکوه در مجلس از وزارت اطلاعات خواست برای یافتن و معرفی مفسدان بخش نهاد‌های دامی کشور اقدام کند.

به گزارش برنا خراسان جنوبی، سلمان اسحاقی در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به گزارش وزیر جهادکشاورزی گفت: اگر ۱۰ سال پیش به شعار اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب توجه می‌شد الان شرایط کشور به این شکل نبود و تامین نهاد‌های دامی همین اقتصاد مقاومتی است تا در شرایط تحریمی، کشاورزی کشور دچار مشکل نشود.


وی به سیاست‌های غلط دولت‌ها در این خصوص اشاره کرد و افزود: نیمی از محصولات دامی در هر منطقه آب و هوایی کشور قابل کشت است ولی به علت سیاست‌های غلط دولت‌ها به جای کشت این محصولات، خربزه و هنداونه کاشته شد تا در تامین نهاد‌های دامی عقب بمانیم.


نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس با بیان اینکه بیش از ۴۵۰ میلیون دلار برای تامین نهاد‌های دامی ارز اختصاص داده شده، افزود: چگونه است که «روح الله زم‌ها» را می‌توانیم دستگیر کنیم، ولی مفاسدان اقتصادی را نمی‌توان دستگیر کرد و بهتر است وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه در این باره ورود و اقدام کند.


اسحاقی با طرح این سوال که نهاد‌های دامی وارد کشور می‌شود، ولی دست مصرف کننده نمی‌رسد، پس این نهاد‌ها کجا می‌رود؟ گفت: به عبارتی این نهاد‌های در بازار آزاد توزیع می‌شود یعنی۶۵ درصداین نهاد‌ها که وارد کشور می‌شود در بازار سیاه و بازار آزاد فروخته می‌شود.


وی افزود: ۹ هزار واحد تولیدی دیگر تولید مرغ ندارند، ولی سهمیه نهاد‌های دامی را دریافت می‌کنند.


نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس گفت: از طرفی کاهش ۳۷ درصد بارندگی در کشور و ۵۶ درصدی در شرق کشور، مشکلات زیادی در بخش کشاورزی ایجاد خواهد شد و دام سبک و سنگین این منطقه از بین می‌رود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز