ظرفیت تختهای ویژه کرونایی ها کاملا رو به کاهش است

۱۴۰۰/۰۱/۱۷ - ۱۳:۴۱:۵۲
کد خبر: ۱۱۶۰۸۸۷
ظرفیت تختهای ویژه کرونایی ها کاملا رو به کاهش است
50درصد از تخت های بیمارستانی خراسان جنوبی برای بیماران کرونایی تکمیل شد .

به گزارش برنا خراسان جنوبی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: هم اکنون از ۵۰۰ تخت بیمارستان برای درمان بیماران کرونایی، ۵۰ درصد آن پرشده است و با این روند افزایش مبتلایان پیش بینی می‌شود دچار کمبود تخت در بیمارستان‌ها شویم.


دکتر مهدی زاده با بیان اینکه تاکنون ۴۷ مورد ابتلا به کرونای انگیلسی در استان شناسایی شده است، افزود: در استان با کمبود کیت تشخیص کرونا انگیلسی مواجه هستیم و پیش بینی می‌شود که تعداد بیشتری از مبتلایان به این ویروس در استان باشند.

به گفته وی هم اکنون تمامی شهرستان‌ها درگیر این ویروس جهش یافته شده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه هم اکنون شهرستان‌های بیرجند، قاین و فردوس در وضعیت نارنجی قرار دارند گفت: با توجه عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی احتمال قرمز شدن شهرستان‌های نارنجی تا آخر هفته وجود دارد.

وی  با شاره به اینکه تا آخرهفته محموله جدید واکسن وارد استان می‌شود، گفت: تاکنون سالمندان با بیماری زمینه‌ای و کادر درمان واکسینه شدند و در مراحل بعدی گرو‌های سنی بالا با بیماران زمینه‌ای از فروردین تا تیر ۱۴۰۰، مشاغلی که در تماس مستقیم با مردم هستند در مرداد ماه، گروه سنی ۵۵ تا ۶۵ سال و تمامی مراکز تجمعی ازجمله زندان‌ها تا آذر و زمستان ۱۴۰۰ واکسینه می‌شوند.

دکتر مهدی زاده گفت: تاکنون کمتر از ۵ هزار دوز واکسن وارد استان شده که به گروه‌های هدف تزریق شده و محموله جدید به گروه‌های در معرض خطر بیشتر تزریق خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: واکسن تولید داخل از اواخر بهار امسال در دسترس قرار خواهد گرفت و جمعیت بیشتری واکسینه خواهند شد.

وی از مردم خواست: تا دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت و علاوه بر رعایت فاصله گذاری و زدن ماسک از تهویه مناسب هم برای پیشگیری از کرونا استفاده کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز