به دستور استاندار خراسان جنوبی رقم خورد؛

اعتبار ویژه به تجهیز پژوهش سراهای‌ دانش آموزی

۱۴۰۰/۰۱/۱۹ - ۱۲:۰۸:۵۴
کد خبر: ۱۱۶۱۹۷۳
اعتبار ویژه به تجهیز پژوهش سراهای‌ دانش آموزی
به دستور استاندار خراسان جنوبی، مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار به تجهیز پژوهش‌سراهای دانش آموزی استان اختصاص یافت.

به گزارش برنا خراسان جنوبی؛ حمید ملانوری در شورای آموزش و پرورش استان گفت: ایده‌پردازی، نوآوری و خلاقیت باید در برنامه‌های توسعه‌ای استان مورد توجه قرار گیرد و این امر جز با تقویت پژوهش‌سراها محقق نمی‌شود.
وی به لزوم تقویت مراکز پژوهشی آموزش و پرورش تأکید کرد و تصریح نمود: مراکز پژوهشی آموزش و پرورش باید تقویت شوند تا دانش‎آموزان در روند توسعه استان سهیم بوده و در بحث های کشاورزی، صنعت، معدن و دیگر حوزه‌ها ایده‌پردازی نمایند.
استاندار با بیان اینکه صرفاً با تقویت تجهیزات پژوهش‌سراها نمی‌توان ایجاد خلاقیت کرد، افزود: با ایجاد شرایط برای بروز خلاقیت در دانش‌ آموزان و معرفی ۱۰ ایده برتر به ستاد توسعه خاوران و اهدای جایزه برتر سال، می‌توان این نوع از انگیزه‌ها را ایجاد کرد.
ملانوری  تولید ایده  را از وظایف مهم پژوهش‌سراها عنوان کرد و گفت: در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش تولیدات علمی باید کاربردی ‌شود واین مهم توسط برنامه‌ریزان باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به لزوم پرورش تفکر توسعه ای در بین دانش آموزان استان اظهار داشت: آموزش در مدارس باید مسیر توسعه متوازن و همه جانبه استان را فراهم کند و این مهم جز با ایجاد فکر توسعه محور در بین دانش‌آموزان اتفاق نمی‌افتد.
استاندار با بیان اینکه کرونا بیشتر از هر بخشی، آموزش و پرورش و کیفیت آموزشی را تحت‌الشعاع قرار داده، اظهار امیدواری کرد؛ هرچه زودتر با هم‌افزایی و همکاری مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، روند عادی آموزش در کشور محقق شود.
ملانوری با اشاره به فرا رسیدن روز معلم گفت: تجلیل از مقام معلم باید در تمام ایام سال و در شأن و جایگاه وی صورت پذیرد و مسئولان باید به این مهم توجه ویژه ای داشته باشند.
وی از نقش ویژه معلم در مسائل توسعه‌ای و ارتباط آن با تربیت نیروی انسانی گفت و تصریح نمود: ستاد تجلیل از مقام معلم در استان برنامه‌ریزی لازم را در این خصوص داشته باشد.
استاندار در ارتباط با بدهی‌های شهرداری‌ها به ادارات آموزش و پرورش از عوارض ساخت و سازها متذکر شد: تمام بدهی‌ها باید تا پایان سال ۹۹ پرداخت شود، لذا سه درصد عوارض ساختمانی باید به صراحت قانون مستقیماً به حساب آموزش و پرورش واریز گردد.
ملانوری در خصوص  استفاده آموزش و پرورش از سالن‌های ورزشی سایر ادارات نیز گفت: سالن‌های ورزشی که می‌توانند در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرند، شناسایی شده به شورای آموزش و پرورش معرفی شوند تا تصمیم گیری های نهایی در شورا صورت گیرد.
شایان ذکر است: در پایان این جلسه با اهدای لوح تقدیری به امضای معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، از استاندار و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری به جهت کسب رتبه برتر خراسان جنوبی در ارزیابی شوراهای آموزش و پرورش استان‌ها تقدیر شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز