آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان خراسان جنوبی تا ۱۹ فروردین ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۱/۱۹ - ۱۴:۲۱:۰۴
کد خبر: ۱۱۶۲۰۳۵
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان خراسان جنوبی تا ۱۹ فروردین ۱۴۰۰
۱۴۹ بیمار مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی شناسایی شد.
به گزارش برنا خراسان جنوبی،  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفتگو با خبرنگار صداوسیما با بیان اینکه در شبانه روز گذشته از ۳۳۹ آزمایش انجام شده در استان ۱۴۹ آزمایش مثبت قطعی اعلام شد گفت: از ۱۴۹ مبتلای جدید به کرونا، ۲۷ نفر در بیمارستان‌ها بستری اند و ۱۲۲ نفر نیز نمونه گیری سرپایی شدند.

مهدی زاده افزود: از این تعداد ۷۶ مورد در بیرجند، ۲۱ مورد از قاین، ۱۱ مورد از سرایان، ۹ موررد درمیان، ۸ مورد از سربیشه، شهرستان های زیرکوه، فردوس و طبس هرکدام ۷ مورد و از شهرستان نهبندان دو مورد جدید شناسایی شد.

شناسایی ۱۰۸ کرونای دیگر از طریق تست‌های سریع
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: همچنین در این مدت ۷۳۹ مورد تست سریع در استان انجتامک شد که از این طریق نیز ۱۰۸ مورد جدید مبتلا به کرونا شناسایی شد.


وی گفت: هم اکنون ۲۳۲ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌ها بستری هستند که از این تعداد ۹۲ نفر دارای تست مثبت کرونا هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: ۱۵ بیمار مبتلا کرونا در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند که حال عمومی یک نفر و خیم است.

وی گفت: در مجموع ۴۶ هزار و ۵۹۶ مورد آزمایش در استان انجام که از این تعداد جواب تست ۱۷ هزار و ۲۲ مورد مثبت شد.
 
به گفته وی از ابتدا تاکنون هم، ۱۶ هزار و ۱۵۷ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافتند یا در قرنطینه خانگی بسر می‌برند.

افزایش قربانیان کرونا به ۷۷۳ نفر

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در شبانه روز گذشته با ثبت یک مورد فوت جدید، مجموع قربانیان این بیماری به ۷۷۳ نفر افزایش یافت.

 

نظر شما