به همت سازمان های مردم نهاد:

طرح "یک نفس همدلی" برای مقابله با ویروس منحوس کرونا در خراسان جنوبی افتتاح شد

۱۴۰۰/۰۱/۲۱ - ۱۱:۲۳:۱۳
کد خبر: ۱۱۶۲۶۹۶
در راستای مقابله با ویروس منحوس کرونا و ترویج فرهنگ استفاده از ماسک طرح "یک نفس همدلی" در خراسان جنوبی افتتاح شد.

به گزارش برنا خراسان جنوبی، سازمان های مردم نهاد طی سال‌های گذشته در عرصه کمک به اقشار آسیب پذیر و نیازمند ورود پیدا کرده تا بتوانند حداقل‌هایی که می‌توانند را در سطح استان انجام دهند و هم پای دولت و نظام در کنار مردم باشد.

این سازمان‌ها در بحث توزیع ماسک رایگان، مواد ضدعفونی و آگاهی به مردم با تمام قدرت ورود کرده و در سال جاری نیز با اجرای طرح یک نفس همدلی قرار است 200 هزار ماسک را طی 3 ماه آینده به صورت رایگان در بین اقشار آسیب‌پذیر توزیع کنند.

طرح یک نفس همدلی یک طرح ملی است که با هدف ترویج فرهنگ استفاده از ماسک، کمک به اقشار آسیب پذیر به ویژه بیماران صعب‌العلاج و سرطانی و استفاده از ظرفیت خیرین و مشارکت سازمان‌های مردم نهاد در سال جاری اجرایی می‌شود تا سلامت را به جامعه اهداء کنند و بیماری منحوس کرونا را از جامعه به دور کنند.

مژگان شریفی، معاون دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌جنوبی صبح امروز در مراسم افتتاحیه طرح یک نفس همدلی اظهار داشت: در حوزه سازمان‌های مردم نهاد 515 سازمان مردم نهاد را در استان داریم که در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

وی افزود: بیش از 80 درصد این سازمان‌ها در حوزه سلامت فعالیت داشته اند که در بحث کرونا خوب درخشیده‌اند.

معاون دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در بحث مجوز سازمان‌های مردم نهاد 39.92 رشد را شاهد بوده ایم بیان کرد: همچنین در دولت تدبیر و امید 66.96 درصد سازمان‌های مردم رشد داشته اند.

شریفی به طرح یک نفس همدلی اشاره و خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح یک نفس همدلی قرار است 150 هزار ماسک و ماده ضدعفونی به صورت رایگان در بین اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند توزیع و 10 هزار ساعت آموزش به صورت مجازی انجام شود.

وی با بیان اینکه تاکنون 68 مرکز خیریه و مراکز وابسته به نهادهای حمایتی فعالیت داشتند یادآور شد: اعتبارات کمک شده توسط استاندار به نهادهای حمایتی بالغ بر 35 میلیارد ریال بوده است.

معاون دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در بحث تشکیل خانه سلامت 11 خانه سلامت در استان ایجاد شده است گفت: همچنین در بحث رزمایش مهربانی 10 هزار بسته معیشتی و بیش از 4 هزار اسباب بازی نیز بین کودکان نیازمند توزیع شده است.

حسینی، مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی در امور مشارکت های اجتماعی، سازمان‌های مردم نهاد و خیرین نیز در این مراسم اظهار داشت: طرح یک نفس همدلی  یک طرح ملی است که از سال جدید آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه مرحله نخست توزیع رایگان ماسک در بین اقشار آسیب پذیر و نیازمند است یادآور شد: این طرح با کمک سازمان مردم نهاد اجرایی می شود.

 مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی در امور مشارکت‌های اجتماعی، سازمان‌های مردم نهاد و خیرین به اهداف این طرح اشاره کرد و گفت: هدف ترویج فرهنگ استفاده از ماسک است تا فرهنگ استفاده از ماسک در استان افزایش یابد.

حسینی استفاده از ظرفیت خیرین و مشارکت سازمان های مردم نهاد را از دیگر اهداف طرح عنوان کرد و افزود: همچنین کمک به اقشار آسیب پذیر به ویژه بیماران صعب‌العلاج و سرطانی و واکسیناسیون این افراد از جمله اهداف این طرح است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امید است این طرح یک طرح مستمر و ادامه دار باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز