استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد:

تشکیل تعاونی برای مدیریت محصولات راهبردی خراسان جنوبی

۱۴۰۰/۰۱/۲۱ - ۱۸:۵۷:۴۲
کد خبر: ۱۱۶۲۹۵۳
تشکیل تعاونی برای مدیریت محصولات راهبردی خراسان جنوبی
استاندار خراسان جنوبی بر تشکیل تعاونی زرشک، عناب و زعفران با هدف در دست گرفتن مدیریت کاشت،داشت و برداشت محصولات راهبردی خراسان جنوبی تاکید کرد.

به گزارش برنا خراسان جنوبی، عبدالهی رئیس اتاق تعاون ایران در دیدار با تعاونی‌های برتر خراسان جنوبی که با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، اداره کل تعاون کار و رفاه احتماعی، و اتاق تعاون و معاونت امور اقتصای استانداری را مکلف کرد تا در جهت تاسیس  شرکت تعاونی محصولات راهبردی استان هرچه زوتر اقدام کنند.

عبدالهی گفت: این تعاونی تا هفته تعاون امسال در شهریورماه به بهره براری می‌رسد و با ایجاد این تعاونی  افق جدیدی پیش روی  کشاورزان و تولیدکنندگان زرشک زعفران عناب  هم در تولید و هم عرضه قرار میگیرد.

وی همچنین لزوم تعاونی‌های معدنی با توجه به ظرفیت‌های خوب  معدنی در استان اشاره کرد و افزود: با ایجاد تعاونی‌ها و دعوت مردم  به این تعاونی‌ها به بهره برداری هر چه  بهتر  از  این معادن در خراسان جنوبی  کمک کرد.

 استاندار خراسان جنوبی هم  در این جلسه با اشاره به رتبه مطلوب خراسان جنوبی در تولید سه محصول راهبردی زرشک، عناب و زعفران گفت: هزار تن زرشک، ۶۸ تن زعفران و ۷۸ هزار تن عناب تولید شده کشور، به این استان اختصاص دارد.
آقای ملانوری با بیان اینکه باید تلاش کنیم با افزایش ارزش افزوده این محصولات، به تولید کنندگان استان کمک نماییم.  
از حمایت تشکیل تعاونی محصولات راهبردی در ستاد توسعه خاوران خبر داد و افزود: تلاش می‌کنیم تا برای تاسیس هر چه زودتر  این تعاونی اقدامات لازم را انجام دهیم.

همچنین در این جلسه تعاونی‌ها برتر استان خراسان جنوبی اقدامات خود را در تعاونی‌ها  را بیان  و مشکلات خود را  مطرح کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز