رئیس پلیس راهور گلستان خبر داد:

افزایش ۸۰ درصدی ترددهای نوروزی در گلستان

۱۴۰۰/۰۱/۲۲ - ۱۰:۳۴:۰۲
کد خبر: ۱۱۶۳۲۰۲
افزایش ۸۰ درصدی ترددهای نوروزی در گلستان
رئیس پلیس راهور گلستان گفت: طی ایام نوروز در استان گلستان شاهد افزایش 80 درصدی تردد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بودیم.

 به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ سرهنگ عباس مهاجر بسطامی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به آمار تصادفات اظهار کرد: در سال گذشته آمار کلی تصادفات 15 درصد کاهش داشته است که این کاهش در تصادفات جرحی 13 درصد و در تصادفات خسارتی 20 درصد بوده است اما در تصادفات فوتی افزایش 6 درصدی را در سال 99نسبت به سال 98 شاهد بودیم.

وی بیان داشت: در 7 شهرستان استان شاهد افزایش فوتی های ناشی از تصادفات بوده ایم و در 4 شهرستان این آمار کاهش داشته است.

سرهنگ مهاجر بسطامی خاطر نشان کرد: در شهرستان مینودشت طی 4 سال اخیر هیچ گونه تصادف فوتی رخ نداده است.

وی ضمن بیان اینکه آمار تصادفات در یک دهه اخیر با کاهش مواجه بوده بیان داشت: عمده علل تصادفات در سال گذشته شامل 35 درصد عدم توجه به جلو، 29 درصد عدم رعایت حق تقدم، 8 درصد تخطی از سرعت مطمئنه  و غیره می باشد.

53 جانباختگان تصادفات را راکبین و ترک نشینان موتور سیکلت تشکیل میدهند  

وی تصریح کرد: 9 درصد جانباختگان تصادفات درون شهری از بین رانندگان و سر نشینان خودرو، 53 درصد راکب و ترک نشین موتور سیکلت، 32 درصد عابرین پیاده و 6 درصد راکب دوچرخه بوده اند.

وی با اشاره به آمار تصادفات جرحی در سال گذشته اظهار کرد: 20 درصد تصادفات جرحی مربوط به رانندگان و سرنشین های خودرو ،49 درصد راکب و ترک نشین موتور سیکلت، 29 درصد عابرین پیاده و 2 درصد از آمار مربوط به راکب دوچرخه می باشد.

وی یادآور شد: بیشترین آمار تصادفات در ساعات 3 بعداز ظهر و 12 شب رخ میدهد و 40 درصد رانندگان مقصر در تصادفات فوتی و جرحی بین 15 تا 30 سال، 42 درصد بین 30 تا 45 سال، 14 درصد بین 45 تا 60 سال و 3 درصد هم بالای 60 سال سن دارند.

سرهنگ مهاجر بسطامی گفت: با توجه به بافت استان گلستان و استفاده زیاد از موتور سیکلت متاسفانه در حدود 8 سال اخیر عامل بالای 50 درصد تصادفات فوتی و جرحی موتورسیکلت می باشد و اگر مردم رعایت کنند و اطلاع رسانی بیشتر باشد کاهش قابل ملاحظه ای را شاهد خواهیم بود.

رئیس پلیس راهور گلستان در پایان گفت: در طرح نوروزی که از 25 فروردین آغاز شده بود و تا 15 فروردین ادامه داشت افزایش 55 درصدی تصادفات را در استان شاهد بودیم اما خوشبختانه در آمار فوتی ها با کاهش 50 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل مواجه بوده ایم  ضمن اینکه طی ایام نوروز در استان  گلستان شاهد افزایش 80 درصدی تردد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بودیم.

 

نظر شما