جذب ۶۵۰ میلیارد ریال برای مکانیزاسیون کشاورزی چهارمحال و بختیاری

۱۴۰۰/۰۱/۲۲ - ۱۱:۰۱:۱۰
کد خبر: ۱۱۶۳۲۴۱
جذب ۶۵۰ میلیارد ریال برای مکانیزاسیون کشاورزی چهارمحال و بختیاری
رییس اداره امور فناوری مکانیزاسیون جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: از محل منابع خط اعتباری شماره هشت مکانیزاسیون در راستای تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی بخش کشاورزی استان در سال‌گذشته ۶۵۰ میلیارد ریال جذب شد که نسبت به سال ۱۳۹۸ رشد ۲۰۰ درصدی داشت.

به گزارش برنا؛ امرالله اسماعیلی، رییس اداره امور فناوری مکانیزاسیون جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای طرح حمایت از تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی بخش کشاورزی و افزایش سهم منابع خط اعتباری شماره هشت مکانیزاسیون گفت: ارتقا شاخص ضریب مکانیزاسیون استان در سال گذشته به میزان ۱.۹۵ رسید که نسبت به برنامه ابلاغی ۲۵صدم درصد رشد داشت.

به گفته او پارسال ۳۴۰ دستگاه انواع تراکتور، ۱۶ دستگاه انواع کمباین غلات و ۸۵ دستگاه انواع تیلر باغی از محل تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون به ناوگان ماشینی استان افزوده شد.

اسماعیلی گفت: ارتقا درجه مکانیزاسیون استان در سال گذشته به میزان سه درصد بود که در این راستا تعداد ۷۰۰ دستگاه انواع کارنده، ادوات دنباله‌بند و تجهیزات از طریق تسهیلات بانکی جذب شد.

او افزود: در سال‌گذشته مجموع اعتبارات هزینه شده برای تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی استان از محل منابع خط اعتباری مکانیزاسیون و سهم آورده متقاضیان و خرید نقدی ماشین‌آلات مبلغ ۸۹۰ میلیارد ریال بود.

نظر شما