تبدیل شهرستان فردوس به قطب تئاتر کودک در شرق کشور

۱۴۰۰/۰۱/۲۳ - ۱۰:۲۸:۵۹
کد خبر: ۱۱۶۳۷۱۳
تبدیل شهرستان فردوس به قطب تئاتر کودک در شرق کشور
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: شهرستان ظرفیت تبدیل به قطب تئاتر کودک در شرق کشور را دارد.

به گزارش برنا خراسان جنوبی،مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در نشست با مسئولین و هنرمندان انجمنهای فرهنگی و هنری شهرستان فردوس با اشاره به پیشینه فرهنگی و نشانه های عظیم تمدن در شهرستان فردوس گفت: آماده کمک برای تجهیز سینمای جدید و در حال ساخت فردوس توسط شهرداری هستیم تا با آخرین استانداردهای تجهیزاتی ، آماده پذیرای علاقه مندان به تئاتر باشد.

نبی زاده با اعلام آمادگی برای ساخت تماشاخانه در فردوس، گفت: فرهنگ تئاتر و سنت نمایش در شهرستان فردوس عمیق و ریشه دار است .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به پروژه سالن روباز موسسه نبوت که با همکاری شهرداری این شهرستان در حال ساخت است ، اشاره کرد و گفت: این پروژه اقدامی شایسته و ظرفیت و سرمایه  گرانسنگی است و باید آن را تبدیل به جریانی فرهنگی و هنری کنیم.

نبی زاده همچنین با بیان این که شهرستان فردوس می تواند به قطب تئاتر کودک در شرق کشور تبدیل شود، افزود: منتظر پیشنهادات هنرمندان عرصه تئاتر شهرستان در این خصوص هستیم  .

وی در ادامه با اشاره به تاسیس اولین هنرستان هنرهای زیبا در استان گفت: همانطور که در سال 98  اولین هنرستان هنرهای زیبا در بیرجند تاسیس شد، درصورت مهیا شدن شرایط، امکان تاسیس هنرستان در این شهرستان نیز با هدف گسترش آمورش های هنری وجود دارد.

نبی زاده در ادامه این نشست به تجهیز و بازسازی نگارخانه، تجهیز و بازسازی تالار محراب با کمک اعتبارات شهرستانی و همچنین چاپ مجموعه اشعار شعرای معاصر شهرستان اشاره کرد.

 

نظر شما