مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی :

استان مرکزی پایین‌ترین نرخ بیکاری کشور را به خود اختصاص داد

۱۴۰۰/۰۱/۲۳ - ۱۲:۲۵:۲۳
کد خبر: ۱۱۶۳۸۹۳
استان مرکزی پایین‌ترین نرخ بیکاری کشور را به خود اختصاص داد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: این استان  به پایتخت صنعت کشور شهرت دارد و جمعیت کارگری آن با سه هزار واحد تولیدی فعال قابل ملاحظه است.

به گزارش برنا ار اراک، محمدتقی آبایی هزاوه  افزود: میانگین افراد زیر پوشش خدمات سازمان تامین اجتماعی در کشور ۵۴ درصد است اما این شاخص برای استان مرکزی ۶۵ درصد است و ۱۱ درصد از میانگین کشور بیشتر است.

وی بیان کرد: واحدهای دارای حقوق معوق استان مرکزی از ۲۷ فقره در پایان سال ۹۸ به ۱۷ فقره در پایان سال ۹۹ رسیده که بیانگر کاهش ۳۳ درصدی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: ماه‌های حقوق معوق کارگران نیز با کاهش ۲۱ درصدی از ۸۶ ماه به ۶۸ ماه کاهش یافته است.

آبایی هزاوه اظهار داشت: شمار کارگران دارای حقوق معوق استان مرکزی در از یک‌هزار و ۳۸۷ نفر در پایان سال ۹۸ به ۵۳۵ نفر در پایان سال ۹۹ رسید که بیانگر کاهش ۶۳ درصدی است.

وی گفت: نرخ بیکاری کشور در سال گذشته به ۹ و هفت دهم درصد رسید و این در حالی است که این شاخص اقتصادی در استان مرکزی به ۶ و هشت دهم درصد بود و این استان، پایین‌ترین نرخ بیکاری کشور را به خود اختصاص داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: سهمیه اشتغالزایی تعیین شده پارسال استان ۱۲ هزار و ۵۵۵ فرصت پایدار شغلی بود  اما اشتغال ایجاد شده بیش از ۱۵ هزار  مورد رقم خورد و از این تعداد، ۱۳ هزار و  ۹۲۱ نفر مشمول ماده ۱۴۸ شدند.

آبایی هزاوه تصریح کرد: فرصت‌های شغلی ایجاد شده پارسال در استان مرکزی  به جز اشتغال خانگی است و سال گذشته بیش از پنج هزار نفر نیز به صندوق بیمه روستایی و عشایری استان اضافه شد.

وی عنوان کرد: اعتبار تخصیصی مشاغل خانگی پارسال استان مرکزی ۴۶ میلیارد ریال بود که ۹۰ درصد آن جذب شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد نیز یک‌هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال و بهزیستی ۴۳۸ میلیارد ریال بود که در این راستا نیز ۱۴ درصد بیش از سهمیه معرفی شد و ۹۰ درصد پرداخت شد.

آبایی هزاوه عنوان کرد: ۱۰۰ درصد اعتبار تخصیصی اشتغال پایدار روستایی این استان در سال گذشته پرداخت شد و این تسهیلات منجر به ایجاد چهار هزار و ۶۰۰ فرصت شغلی شد.

وی گفت: عملکرد استان مرکزی در تسهیلات کرونا نیز خوب است و ۹۰۰ میلیارد ریال به ۶ هزار و ۲۶۸ پرونده صنوف خسارت دیده از کرونا با ۱۱ هزاررو ۱۸۲ اشتغال پرداخت شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز