مدیرکل استاندارد : 

۳۳۴ بازرسی از تجهیزات بازی استان مرکزی در سال ۹۹ انجام شد

۱۴۰۰/۰۱/۲۳ - ۱۳:۳۴:۴۱
کد خبر: ۱۱۶۳۹۵۴
۳۳۴ بازرسی از تجهیزات بازی استان مرکزی در سال ۹۹ انجام شد
 مدیرکل استاندارد استان مرکزی ، از انجام 334 بازرسی از تجهیزات بازی زمین ها و شهرهای بازی در استان خبر داد و افزود : در پی تصمیم و اعلام ستاد ملی کرونا مبنی بر بازگشایی شهربازی ها و زمین های بازی رو باز در کشور، طرح بازرسی فنی و ایمنی از تجهیزات تفریحی این مراکز در سال گذشته مانند سنوات پیش عملیاتی شد.

به گزارش برنا ار اراک، مهناز جعفریان  با تاکید بر اینکه استانداردسازی شهربازی و زمین‌های بازی فقط به وسایل و تجهیزات معطوف نمی‌شود بلکه شامل فرایند طراحی، ساخت، نصب و بهره برداری نیز می باشد گفت : بر اساس دستورالعمل های ابلاغی درطول سال و بر اساس برنامه زمانبندی مشخص ادارت کل استانی ، شرکت‌های بازرسی تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ، موظف به بازرسی فنی و ایمنی از تجهیزات بازی مشمول مقررات اجباری استاندارد هستند که در همین راستا در سال 99 ، 334 مورد بازدید فنی و ایمنی از تجهیزات بازی مستقر در زمین های بازی و شهربازی های استان صورت پذیرفته است که نسبت به برنامه عملیاتی در نظر گرفته شده 117 درصد تحقق داشته است .

جعفریان با بیان اینکه فعالیت تجهیزات تفریحی ای که مشمول مقررات استاندارد اجباری است؛ اعم از تجهیزات شهربازی، زمین بازی، سازه‌های بادی، آبی و ... بدون تاییدیه از سازمان ملی استاندارد ممنوع است گفت : تمامی تولیدکنندگان، واردکنندگان و بهره‌برداران از تجهیزات بازی صرف نظر از مکان مورد استفاده تجهیزات تفریحی از جمله شهربازی، بوستان، مهدکودک، پارک، استخر، رستوران و ... ملزم به اخذ مجوز مربوطه و استانداردسازی تجهیزات تفریحی هستند و در صورت بهره برداری بدون مجوز استاندارد متخلفان باید پاسخگوی هرگونه حادثه احتمالی باشند .

وی  در پایان از همشهریان خواست، هنگام استفاده از دستگاه ها و تجهیزات بازی مستقر در شهر بازی ها از وجود گواهی بازرسی استاندارد اطمینان حاصل نموده و بدون مشاهده گواهی استاندارد که بهره برداران موظف به نصب در کنار تجهیز هستند ، از استفاده از تجهیزات فاقد گواهی خودداری کرده و این گونه موارد تخلف را به ادارات کل استاندارد استانی اطلاع رسانی نمایند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز