معاون استاندار مازندران خبر داد:

مهار ۱۵ درصد آب‌های سطحی مازندران

۱۴۰۰/۰۱/۲۴ - ۱۱:۳۴:۰۸
کد خبر: ۱۱۶۴۳۸۰
مهار ۱۵ درصد آب‌های سطحی مازندران
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران گفت: به رغم بارش های فراوان، حدود ۱۵ درصد از آب های سطحی استان مهار و مدیریت می شود.

به گزارش برنا؛ مهدی رازجویان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران صبح سه شنبه در مراسم افتتاح سد لاستیکی لاریم با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر نیرو با بیان اینکه سهم برخورداری از مهار آب‌های سطحی در استان حدود ۱۵ درصد است، گفت: متأسفانه شاهد بارشهای زیادی در مازندران هستیم که بدون مهار شدن به سمت دریا سرریز می‌شوند.

رازجویان بین کرد: از وزیر نیرو درخواست داریم با تخصیص بودجه و سرعت بخشی به احداث سدهای لاستیکی ظرفیت مهار آب و همچنین گردشگری آبی را در استان دوچندان کنیم.

در ادامه وزیر نیرو با بیان اینکه در دومین هفته‌ی پویش الف_ب_ایران در سال جدید از ۴ طرح مهم در سه استان سیستان و بلوچستان، خوزستان و مازندران با سرمایه گذاری ۵۱۵ میلیارد تومان رونمایی می‌شود، گفت: موضوع آب روستایی بسیار حائز اهمیت است و در سال گذشته یک هزارو ۶۵۰ روستا به شبکه آب سالم و پایدار وصل شده است.

رضا اردکانیان با اعلام اینکه آب شیرین با سختی‌ها و دشواری‌های فراوان حاصل می‌شود، افزود: با توجه به شرایط اقلیم کشور وارد دوران حدی شده ایم و نباید انتظار بارش‌های نرمال در کشور باشیم.

او تاکید کرد: باید به دنبال شیوه‌های مناسب در حوزه‌ی صرفه جویی باشیم و امید داریم با افتتاح این طرح‌ها شاهد دشواری‌های کمتری در تابستان امسال باشیم.

نظر شما