افزایش ۶ برابری بیماران بستری حاد تنفسی در استان

۱۴۰۰/۰۱/۲۵ - ۱۲:۰۴:۳۹
کد خبر: ۱۱۶۴۹۷۸
افزایش ۶ برابری بیماران بستری حاد تنفسی در استان
بیماران بستری حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی به بالاترین میزان خود در یک ماه گذشته رسید.

به گزارش برنا خراسان جنوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفتگوی ویژه خبری با نگرانی از افزایش بیماران حاد تنفسی در بیمارستان‌ها گفت: وضعیت بیمارستان‌های استان خوب نیست و تعداد بیماران حاد تنفسی از ۲۰ مورد در هفته آخر اسفند به ۱۲۳ بیمار افزایش یافته است.

سیر صعودی بیماران کرونایی نگران کننده است

دهقانی با اشاره به تخصیص ۵۰۰ تخت بیمارستانی به بیماران کرونایی در استان افزود: هر چند با بستری ۲۷۰ بیمار حاد تنفسی، هنوز ظرفیت خالی تخت‌های ویژه در بیمارستان‌ها وجود دارد، اما اگر سیر صعودی بیماران کرونایی همچنان ادامه یابد، تخت‌ها پُر می‌شوند و چه بسا ممکن است با کمبود تجهیزات و کادر درمانی مواجه شویم.

وی افزود: ۱۴ ماه است که کادر درمانی، شبانه روزی در حال خدمت رسانی به بیماران هستند و افزایش حجم بیماران آن‌ها را به شدت خسته و فرسوده کرده است.

افزایش ۵۰ درصدی تخت‌های مراقبت ویژه بزرگسالان

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: هر چند تخت‌ها و تجهیزات بیمارستانی در وضعیت مناسبی قرار دارند و تعداد تخت‌های مراقبت‌های ویژه بزرگسالان از ۱۰۳ مورد به ۱۵۳ تخت رسیده است، اما با همین فرمان پیش برویم کمبود تخت‌ها و تجهیزات خودش را نشان خواهد داد و درگیر پیک خطرناک چهارم کرونا خواهیم شد.

دهقانی افزود: خراسان جنوبی همچنان در ردیف ۱۲ استان با شیب تند کرونا قرار دارد و امیدواریم با همکاری همه مردم و اصناف در اجرای محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های تردد بتوانیم تا قبل از رسیدن به پیک خطرناک، این موج را بشکنیم.

هر گونه علائم سرماخوردگی را فرض بر کرونا بگیرید
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به جهش ویروس کرونا و قدرت سرایت بالای آن افزود: با توجه به گسترش نوع جهش یافته ویروس کرونا در کشور، شرایط به گونه‌ای است که هر فردی کوچکترین علائمی از سرفه، آبریزش بینی، گلودرد، سردرد، تب، تنگی نفس و کاهش بویایی و چشایی را در خود ببیند به کرونا مبتلا شده، مگر خلافش ثابت شود.

دهقانی به افراد مشکوک به کرونا توصیه کرد: حتما به مراکز سرپایی تشخیص کرونا و مطب پزشکان مراجعه کنند و از خود درمانی و تجویز خودسرانه دارو‌ها پرهیز کنند.

وی افزود: سال گذشته محدودیت تست گرفتن از افراد مشکوک وجود داشت، اما امسال خوشبختانه روزانه ۸۰۰ مورد تست تشخیص سریع و ۴۰۰ تست مولکولی در استان انجام می‌شود و کمبودی در این زمینه نیست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز