استاندار خراسان جنوبی:

واقعه صحرای طبس به عنوان یک امداد غیبی باید ماندگار شود

۱۴۰۰/۰۱/۲۵ - ۱۳:۱۳:۲۳
کد خبر: ۱۱۶۵۰۸۴
واقعه صحرای طبس به عنوان یک امداد غیبی باید ماندگار شود
استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: واقعه صحرای طبس، به عنوان یک امداد غیبی، باید ماندگار شود.

به گزارش برنا خراسان جنوبی؛ ملانوری با تأکید بر این مطلب در جلسه برنامه ریزی مراسم گرامیداشت سالگرد شکست مفتضحانه حمله نظامی آمریکا به ایران در صحرای طبس (۵ اردیبهشت ۵۹)، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: از ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی تاکنون، ما همواره شاهد امدادهای غیبی و الطاف ویژه پروردگار بوده ایم که اصل سقوط نظام شاهنشاهی، پیروزی انقلاب و استقرار نظام الهی ، فتوحات رزمندگان در ۸ سال دفاع مقدس و واقعه صحرای طبس از جمله این عنایات خداست که باید قدر دانسته شود.
وی متذکر شد: وقوع واقعه صحرای طبس از الطاف الهی بود که برای همیشه تاریخ به عنوان یک پند و اندرز و عبرت می باشد.
استاندار تصریح نمود: در صحنه های مختلف مواجهه با دشمنی های سرسختانه معاندان، جز لطف و عنایت الهی نبود که سبب شد، این نظام نوپا ، ایستادگی نموده و با خنثی سازی همه توطئه ها روز به روز مقاوم تر شود.
ملانوری افزود: این انقلاب نه تنها خود را نگهداشته و نهالی تنومند شده است بلکه در برخی موارد به برندی در دنیا تبدیل گشته است.
وی اظهار داشت: کلام مقام معظم رهبری به عنوان فرمانده نظام و موضع گیری های ایشان در قبال مسایل مختلف در حوزه بین الملل بسیار تأثیرگذار است.
به گفته وی؛ پاشنه آشیل ما این است که فکر کنیم این توفیقات به خاطر عملکرد خودمان می باشد، چرا که این جز لطف الهی نیست.
استاندار گفت: واقعه صحرای طبس، اتفاقی است که در محدوده جغرافیایی خراسان جنوبی رخ داده، لذا باید به عنوان یک سرمایه بزرگ با همه ابعاد تشریح و تبیین شده و ماندگار گردد.
ملانوری با تأکید بر این که ماندگاری آثار این اتفاق، مثل یک سلاح نظامی برای امنیت کشور اهمیت دارد. عنوان کرد: درست مثل استقرار یک موشک در یک پایگاه نظامی که بازدارنده است و به لحاظ دفاعی، ایمنی ایجاد می کند، اقدامات ما در صحرای طبس هم همین موضوع را تداعی می کند.
وی با اشاره به این که آن چه داریم، میراثی به یادگار مانده از نسل های قبلی است، گفت: بخشی از اقداماتی که در این زمینه انجام می شود، برای نسل های آینده که در جریان شکل گیری انقلاب و وقوع حوادثی مثل واقعه صحرای طبس نیستند، باقی می ماند و درس عبرت است.
به گفته وی؛ اگر در طول این مدت به اندازه ۴۱ سالی که از این واقعه گذشته، وقت می گذاشتیم، خیلی از مشکلات موجود حل شده بود.
استاندار با تأکید بر این که الان زمانی برای از دست دادن نداریم، متذکر شد: باید به طور ویژه برنامه ریزی کنیم تا این سند ماندگار به بهترین شکل برای آیندگان باقی بماند.
شایان ذکر است: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه؛ مراسم گرامیداشت واقعه صحرای طبس به جهت محدودیت های ماه مبارک رمضان و شیوع بیماری کرونا، روز یکشنبه ۵ اردیبهشت به صورت محوری با مرکزیت بیرجند و در حسینیه جماران برگزار شود و همزمان گروهی نیز برای تهیه و تولید برنامه هایی متناسب، به جهت پخش از شبکه های سراسری در محل واقعه مستقر گردند.
علاوه بر این دستگاه های فرهنگی صدا و سیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی و ... نیز هر کدام برای برگزاری برنامه هایی با رعایت پروتکل ها و در فضای مجازی برنامه ریزی نمایند.
چاپ آثار پوستری و اشعار و متون ادبی در این زمینه در دستور کار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قرار گیرد.
در این جلسه ضمن بررسی مشکلات مسجد شکر، دستورات لازم درخصوص همراهی دستگاه های اجرایی برای رفع این مسایل صادر شد.

 

نظر شما