رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین:

رویکرد نظام توجه جدی به روستاهاست/حمایت از ساخت و ساز استاندارد

۱۴۰۰/۰۱/۲۵ - ۱۴:۰۳:۵۶
کد خبر: ۱۱۶۵۱۴۲
رویکرد نظام توجه جدی به روستاهاست/حمایت از ساخت و ساز استاندارد
رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: با استقبال از ساخت و ساز استاندارد در روستاها و کمک به اقتصاد و معیشت روستائیان می توانیم مهاجرت معکوس را محقق کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین; لطف الله سیاهکلی رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین روز چهارشنبه به مناسبت تاسیس بنیاد مسکن و گشایش حساب ۱۰۰ امام(ره) در نشست با مدیر کل و معاونان این نهاد اظهار کرد: تامین مسکن از نیازهای اساسی مردم است که باید به آن پاسخ داده شود و در این راستا در مجلس مصوب کردیم سالانه یک میلیون واحد مسکونی احداث شود تا نیازها را تامین کنیم که تحقق این امر نیازمند تامین زمین مجانی است.

وی افزود: خوشبختانه بنیاد مسکن استان قزوین با مجموعه مدیریتی خود بسیار خوب عمل کرده و مردم از عملکرد این نهاد رضایت دارند و ما در روستاها این رضایت را دیده ایم و قدردان هستیم.

سیاهکلی افزود: دومین نوبت است در بنیاد حضور داریم چون دغدغه مردم روستاها داشتن مسکن مناسب است و بنیاد در این عرصه نقش مهمی دارد \یگیر امور هستیم تا خواسته های مردم در این عرصه \اسخ داده شود..

وی گفت: در نظام اسلامی معنا ندارد کسی بدون مسکن باشد البته بخشی از مشکلات ما ناشی از هزینه ای است که برای استقلال خود می دهیم و اگر تحریم ها نبود وضعیت بسیار بهتری داشتیم.

dbp2_44b5742f328b0e542f388f1174414941

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: هر چند کارهای زیادی در روستاها شده اما کارهای زیادی هم باقیمانده که با عزم جدی مسئولان باید انجام شود.

سیاهکلی بیان کرد: رویکرد حاکمیت توجه به روستاهاست و در این راستا امسال دو میلیون تن قیر رایگان تصویب کردیم و یک میلیون تن قیر سال قبل هم مصرف نشده که می تواند به عمران روستاها کمک ‌کند.

وی یادآور شد: در استان سال قبل ۱۲ میلیارد تومان و امسال باید ۲۵ تا ۳۰ میلیارد تومان سهمیه قیر بگیرید که می تواند کارها را شتاب بخشد.

سیاهکلی بیان کرد: امسال جایگاه بودجه استان بهتر خواهد شد و مجلس هم تلاش کرد حقوق ها بالا برود و بدهی ۹۰ هزار میلیارد تومانی بیمه تامین اجتماعی و  ۶۰ هزار میلیارد تومانی بخش لشکری و کشوری پرداخت شد که گشایش ایجاد کرده البته کافی نیست و مردم شایسته بیشتر از اینها هستند اما مقدورات کشور همین است.

وی افزود: ساختار بودجه نویسی کشور امسال اصلاح خواهد شد و مجلس قصد دارد این وضعیت را بهبود بخشد.

نماینده قزوینُ البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: از مدیران بنیاد مسکن تشکر می کنم زیرا در هر روستا که رفتیم دیدیم بنیاد کار می کند یا کار کرده و یا طرح دارد و اشکالات گذشته برطرف شده است.

سیاهکلی افزود: در تعریض کوچه ها دقت کنید شاید یک روستا نیازمند تعریض نیست یا شرایط آن را ندارد اما شما تلاش کنید روستاها زیبا و قابل سکونت و مناسب برای مردم شود و ضمن حفظ بافت روستایی زیاد سخت گیری نکنید تا ساخت و سازها بیشتر شود.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هر کسی در روستا خواست خانه بسازد نباید مشکل زمین داشته باشد و شما کمک کنید و بگذارید روستاییان در منطقه بمانند و جوانان مهاجرت نکنند و هر فردی خواست خانه ویلایی هم بسازد همراهی کنید.

وی بیان کرد: ما باید خوشحال شویم که افراد شهری و روستایی از ساخت مسکن در روستا استقبال کنند  کسی می خواهد خانه بسازد حتی ویلایی باید خوشحال باشیم چه اشکالی دارد یک شهری که وابستگی دارد برود در روستا خانه احداث کند. 

مسکن ۲

سیاهکلی گفت: اگر خانه سازی در روستاها رونق بگیرد ما باید جشن بگیریم و بدانیم کانون تولید رونق می گیرد و بنیاد مسکن حتما باید همکاری کند.

وی اظهار داشت: به هیچ وجه در روستا مانع ساخت و ساز نشوید البته استاندارد و مقررات و ضوابط تعیین  کنید تا تولید مسکن با کیفیت رایج شود.

سیاهکلی یادآور شد: مقررات اگر دست و پا گیر هست باید آن را اصلاح کنیم و این که خانه روستایی جای اصطبل و دام و طیور نداشته باشد به بهانه آن که با بافت روستا هماهنگ نیست اشکال دارد.

وی افزود: بنیاد مسکن باید محور رفع مشکلات روستاها باشد و ما در مجلس کمک‌ می کنیم تا مهاجرت معکوس شکل بگیرد.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی افزود: باید دامداری و زنبورداری، باغداری و کشاورزی در روستاها شکل بگیرد و خانه های استاندارد ساخته شود تا ماندگاری در روستا محقق شده و معیشت روستاییان اقتصادی شود و ما وظیفه داریم برای مردم شغل ایجاد کنیم و بدانیم برای نجات کشور باید اقتصاد و اشتغال را رونق دهیم.

سیاهکلی افزود: از بنیاد مسکن راضی هستیم چون رضایت مردم را جلب کرده است و ما هیچ درخواستی برای خود نداشتیم و نخواهیم نداشت فقط برای مردم دغدغه داریم و برای مطالبات مردم می جنگیم تا آب و برق و گاز و مسکن روستاییان تامین شود.

مسکن ۳

در این جلسه اصغر گونجی مدیر کل بنیاد مسکن استان نیز گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه کرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین در ادامه با اهدای لوح تقدیر از خدمات اصغر گونجی مدیرکل بنیاد مسکن استان و همکارانشان تجلیل کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز