نگاه ویژه رئیس قوه قضائیه به رفع مشکلات استان

۱۴۰۰/۰۱/۲۶ - ۱۰:۵۰:۳۲
کد خبر: ۱۱۶۵۳۹۸
نگاه ویژه رئیس قوه قضائیه به رفع مشکلات استان
استاندار خراسان جنوبی از نگاه ویژه رئیس قوه قضائیه به رفع مشکلات استان خبر داد.

 به گزارش برنا خراسان جنوبی؛ ملانوری با اعلام این خبر، به تشریح نتایج دیدار خود با آیت الله رئیسی رئیس قوه قضائیه و نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری پرداخت.
وی با اشاره به بارش های بسیار ناچیز سال زراعی جاری خاطرنشان کرد: با عنایت به گستره جمعیت و تأثیر پذیری این گروه کثیر از شرایط خشکسالی، توجه همه حوزه ها به دامداران و کشاورزان استان از مطالبات مطرح شده بود که مورد عنایت واقع شد.
استاندار، موضوع انتقال آب خلیج فارس به کویر لوت و در ادامه به خراسان جنوبی را از اقدامات بسیار مطلوب دولت خواند و گفت: با وجود اقلیم منطقه، خشکسالی های چندین ساله، تبخیر بیش از حد آب به جهت افزایش دمای ناشی از خشکسالی و فرونشست منابع آبی موجود، بهترین راهکار در شرایط فعلی همین انتقال آب از خلیج فارس است.
ملانوری متذکر شد: این آب در بخش کشاورزی و صنعت استان مصرف می شود و ذخایر موجود بیشتر برای مصارف شرب مورد نیاز لحاظ خواهد شد.
وی بر تأثیر این طرح عظیم بر توسعه استان خراسان جنوبی نیز تأکید کرد.
استاندار در ادامه این دیدار از اقداماتی گفت که در راستای بهره برداری از ذخایر غنی استان در زمینه های کشاورزی، معدن، صنعت، گردشگری و مرز انجام شده است.
ملانوری ادامه داد: راه اندازی ستاد توسعه خاوران به منظور انسجام بخشی امور، و جلب و جذب هر چه بهتر و بیشتر سرمایه گذاران برای بهره برداری از این ذخایر صورت گرفته است.
وی تأکید کرد: تمام این برنامه های در راستای توسعه همه جانبه، متوازن و پایدار استان خراسان جنوبی و در نتیجه افزایش سطح رفاه اجتماعی و درآمد مردم انجام می شود.
به گفته وی؛ تسهیل شرایط سرمایه گذاری و جلب رضایت سرمایه گذاران به جهت کوتاه کردن مسیرها به ویژه در بخش دریافت استعلامات، مهمترین هدف ما از راه اندازی این ستاد است.
استاندار به موضوع مرز و اهمیت آن در توسعه و امنیت استان و کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مرز ماهیرود با تمام توان، بخشی از نیاز تجار ایرانی و افغانستانی را پاسخگوست و با وجود این که اغلب مرزهای کشور از کرونا متأثر شده و از ادامه فعالیت بازمانده اند اما این مرز همچنان در حال فعالیت می باشد.
ملانوری ادامه داد: با عنایت به این که فعالیت های مرز ماهیرود توانسته در اشتغالزایی مرزنشینان نقش بسزایی داشته باشد، لذا تعمیم شرایط به دیگر مرزهای استان به طور ویژه در دستور کار قرار گرفته است.
وی متذکر شد: بازگشایی مرز یزدان در شهرستان زیرکوه، دوکوهانه در شهرستان نهبندان و گلورده در شهرستان درمیان از مطالبات به حق مردم به ویژه در مناطق مرزی می باشد.
به گفته وی؛ بازگشایی این مرزها، ضمن کمک به اشتغالزایی مرزنشینان، تقویت امنیت این مناطق را نیز به همراه دارد.
استاندار سپس به تشریح اقدامات و برنامه های استان در راستای تحقق عنوان سال "تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها" پرداخت.
ملانوری گفت: عنوان سال، چراغ راه و خط مشی ما در برنامه ریزی هاست .
وی اظهار داشت: بنا به تأکیدی که به مدیران شده، ارزیابی عملکرد دستگاه ها بر مبنای همین عنوان سال صورت خواهد گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز