استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد:

توجه ویژه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به توسعه روستاها

۱۴۰۰/۰۱/۲۶ - ۱۳:۵۹:۵۴
کد خبر: ۱۱۶۵۵۵۰
توجه ویژه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به توسعه روستاها
استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به توسعه روستاها توجه ویژه ای داشته است.

به گزارش برنا خراسان جنوبی؛ ملانوری با تأکید بر این مطلب در نشست مدیر کل و معاونین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به مناسبت دهه حساب صد امام و تأسیس این نهاد، خاطرنشان کرد: عملکرد مطلوب بنیاد مسکن در استان، محصول مدیریت مدیرکل و تلاش همه همکاران مجموعه می باشد.
وی ادامه داد: مقاوم سازی ۵۱ درصد منازل مسکونی روستایی استان، طی سال های اخیر، نشان از حرکتی جهادی، جهش وار و انقلابی دارد.
به گفته وی؛ بهسازی واحدهای مسکونی غیر مقاوم باید با جدیت دنبال شود.
استاندار به اقدامات ارزنده خیرین مسکن ساز در رفع اصلی ترین نیاز مردم اشاره کرد و گفت: در طول حیات ایران اسلامی، مردم به واسطه فرهنگ غنی ایرانی اسلامی، کارهای خداپسندانه زیادی کرده اند.
ملانوری تأکید کرد: این اقدامات بعد از پیروزی انقلاب با جدیت بیشتری در زمینه های مختلف راه، مسکن، درمان، مدرسه سازی و ...ادامه یافت که بسیار ارزنده و تأثیرگذار می باشد.
به گفته وی؛ نظام مقدس جمهوری اسلامی برای توجه به چنین اقداماتی شکل گرفته است.
وی متذکر شد: امام(ره) و مردم در پی این بودند که با پیروزی انقلاب اسلامی، نظامی در کشور مستقر گردد که به دنبال رفع استضعاف و محرومیت باشد و در مناطق کمتر برخوردار، پایه های امکاناتی و رفاهیات را تقویت نماید.
استاندار گفت: با همین دیدگاه بود که در همان روزهای نخست استقرار نظام جمهوری اسلامی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با ابتکار امام خمینی(ره) شکل گرفت.
ملانوری ادامه داد: تشکیل بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، کمیته امداد امام خمینی(ره) و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) همه به جهت این بود که هدف انقلاب و توسعه خدمات به اقصی نقاط محروم کشور اتفاق بیفتد.
وی با تأکید بر این که مسکن، اصلی ترین نیاز بشر می باشد، گفت: تأمین مسکن امن و مقاوم به عنوان یکی از ضروری ترین نیازها، از اهداف نظام و اقدامات اصلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.
به گفته وی؛ با همت جهادی کارکنان بنیاد مسکن، بخشی از نیاز در سطح استان برطرف شده اما باید تلاش کنیم در قالب برنامه سال ۱۴۰۰ بخش دیگری نیز مرتفع گردد.
استاندار در ادامه اجرای طرح های هادی را از دیگر اقدامات بنیاد مسکن در راستای بهسازی محیط هایی روستایی عنوان کرد و گفت: در حاضر از مجموع ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار استان در ۵۸۶ روستا طرح هادی اجرا شده که تأمین اعتبار لازم برای اجرای کامل آن باید در شورای برنامه ریزی استان و کمیته های برنامه ریزی شهرستان ها مطرح گردد.
ملانوری متذکر شد: با ورود بنیاد مسکن به اجرای طرح هادی، سنگ بنای اقدامات عمرانی در روستاها گذاشته می شود.
وی ادامه داد: با وجود همه خدمات قابل تقدیری که طی این سال ها در روستاها انجام شده اما متأسفانه ما شاهد مهاجرت روستاییان به شهرها هستیم که این موضوع مخاطراتی همچون تداخل خرده فرهنگ ها و گسترش حاشیه نشینی را به همراه دارد.
به گفته وی؛ باید در قالب طرح هایی ویژه در سطح روستاها اشتغال ایجاد کنیم و زمینه مهاجرت معکوس را فراهم نماییم.
شایان ذکر است: در این جلسه آسمانی مقدم مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، گزارش مبسوطی از خدمات این نهاد در سطح استان ارائه نمود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز