رئیس دانشگاه علوم پزشکی :

شرایط بحرانی کرونا در اراک پای نهادهای امدادی اجرایی و نظامی را به میان آورد

۱۴۰۰/۰۱/۲۶ - ۱۶:۰۴:۴۷
کد خبر: ۱۱۶۵۵۹۱
شرایط بحرانی کرونا در اراک پای نهادهای امدادی اجرایی و نظامی را به میان آورد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بحرانی شدن شرایط کرونا در استان مرکزی به ویژه اراک و افزایش بی‌سابقه مراجعان بستری پای سپاه، ارتش، شرکت نفت و هلال احمر را به میان آورد و این نهادها به کمک کادر درمانی شتافتند.

به گزارش برنا از اراک ، دکتر سید محمد جمالیان افزود: بحران کرونا و اپیدمی طولانی آن مسئله‌ای فرابخشی است و در پیک چهارم بیماری دانشگاه علوم پزشکی اراک به تنهایی از عهده کنترل کووید ۱۹ برنمی‌آید و همه بخش‌ها باید سهم اجتماعی خود را در این راستا ادا کنند.
وی اظهارداشت : دانشگاه علوم پزشکی در بحران کرونا دست یاری به سوی سازمان‌ها و نهادهای مختلف داردو حضور ارتش، سپاه، هلال احمر و شرکت نفت به صورت داوطلبانه برای مهار اوضاع و کمک رسانی در راستای تامین نیروهای انسانی، آمبولانس و تجهیزات و سایر حمایت‌ها دلگرم کننده و حیاتی بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: موج چهارم کرونا به قدری سنگین است که اغلب ظرفیت تخت‌های بستری و خدمات درمانی را درگیر کرده و مجموعه سلامت استان از نظر تجهیزات و نیروی انسانی با چالش مواجه شده‌اند و درخواست می‌شود که تمامی حوزه ‌های عمومی و خصوصی و اجرایی به پا خیزند و کمک دهند تا مشکلی که این روزها بزرگتر از حد و قواره امکانات بهداشتی و درمانی استان است حل  شود و از گردنه خطرناک موج چهارم کرونا عبور شود.
دکتر جمالیان تصریح کرد: پویش نفس که از سوی دانشگاه علوم پزشکی اراک به راه افتاده با هدف تامین کپسول‌های اکسیژن برای بیمارستان های اراک و مراکز نقاهتگاهی است و از کسانی که کپسول اکسیژن بدون مصرف در منزل دارند درخواست می‌شود این تجهیزات را برای کمک به بیماران کرونایی  در اختیار دانشگاه قرار دهند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت:  اوضاع وخیم و دردناک کرونا در مراکز درمانی استان مرکزی باید به بهترین شکل ممکن مدیریت شود و این مهم علاوه بر جدی گرفته شدن پروتکل‌ها از سوی مردم و رعایت محدودیت‌ها از سوی کسبه، احترام به منع ترددها در ساعات غیرمجاز به حمایت مسئولانه همه بخش‌ها نیاز دارد و هر کس باید متعهدانه سهم اجتماعی خود را ادا کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز