رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک:

درصد بالایی از بیماران کرونایی در ساعات اولیه مراجعه جان خود را از دست می‌دهند 

۱۴۰۰/۰۱/۲۸ - ۰۷:۴۰:۰۵
کد خبر: ۱۱۶۵۹۳۷
درصد بالایی از بیماران  کرونایی در ساعات اولیه مراجعه جان خود را از دست می‌دهند 
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بیماران کرونایی به شدت بدحال هستند و بیشتر آنها در بخش های ویژه برای ادامه زندگی در حال جنگ با دستگاه های ونتیلاتور می باشند.

 به گزارش برنا از اراک ، دکتر سید محمد جمالیان  در گفتگو با خبرنگاران بیان کرد: با توجه به بحران فراگیر کرونا و آمار روز افزون مبتلایان کرونایی، بیماران بدحال در مراکز درمانی در حال افزایش هستند و بیشتر آنها نیازمند خدمات ویژه می باشند، در این اوضاع طراحی بخش ویژه کار سختی است و یکی از علل شایع نیاز بیماران به خدمات ویژه و مرگ و میر دیر مراجعه کردن به پزشک و مراکز درمانی است. 
وی تاکید کرد: متاسفانه درصد بالایی از بیماران در ساعات اولیه مراجعه در اورژانس جان خود را از دست می‌دهند و یا نیاز مبرم به خدمات ویژه پیدا می کنند.
متولی سلامت استان مرکزی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به شیوع گسترده کرونا و نوع جهش یافته آن و همپوشانی علائم کرونا با سایر بیماری ها می‌توان گفت هرگونه سرماخوردگی کرونا بوده مگر اینکه خلاف آن ثابت شود و افراد با بروز کوچکترین علامت به شکل آبریزش بینی، سرفه، عطسه، بدن درد، خستگی و تب سریعاً به مراکز ۱۶ ساعته در سطح استان و یا پزشکان بخش خصوصی (داخلی، عفونی) مراجعه نمایند، همچنین این امکان میسر شده که در صورت لزوم بیماران زیر نظر پزشک و متخصصان عفونی و داخلی بتوانند از داروخانه‌های منتخب سطح شهر داروی ضد ویروس فاویپیراویر را به شکل سرپایی دریافت نمایند.
متولی سلامت استان مرکزی افزود: مصرف این دارو در چند روز اول بیماری بیشترین اثر بخشی را دارد و بار مراجعات بیماران به بیمارستان را کاهش می دهد، اما در هفته دوم استفاده از این دارو اثر چندانی ندارد و ناچار هستیم از داروهای تزریقی استفاده نماییم.
دکتر جمالیان تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی اراک تمام توان خود را به کار گرفته اما پیش‌بینی می‌شود که با توجه به شرایط امروز در هفته‌های آتی در شرایط فراتر از قرمز قرار بگیریم و تمام ظرفیت پخش های ویژه تکمیل شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در کنار رعایت هرچه جدی تر پروتکل های بهداشتی و پایبندی به محدودیت‌ها، در صورت احساس علائم مشکوک بیماران سریعا به مراکز درمانی و یا بخش خصوصی مراجعه نمایند، پزشکان متخصص در صورت لزوم بیماران را به بیمارستان ارجاع می‌دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز