مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان :

کاهش ۱۰ درصدی شمار مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در استان مرکزی

۱۴۰۰/۰۱/۲۸ - ۱۸:۳۷:۱۸
کد خبر: ۱۱۶۶۴۷۱
کاهش ۱۰ درصدی شمار مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در استان مرکزی
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: شمار مقرری‌بگیران بیمه بیکاری این استان پارسال در مقایسه با مدت مشابه قبل آن ۱۰ درصد کاهش یافت که این مهم در شرایط سخت کرونا و تنگناهای اقتصادی رخ داده است.

به گزارش برنا از اراک  ،  محمدتقی آبایی هزاوه در نشست هماهنگی برنامه‌های هفته کارگر استان مرکزی در اراک، افزود:  اگرچه پارسال کشور ضربه‌های زیادی را از کرونا و تحریم تجربه کرد اما،  نرخ بیکاری استان مرکزی در زمستان سال ۹۹ به ۶ و هشت دهم درصد رسید که این شاخص به نسبت میانگین ۹ و هفت دهم درصد کشور، حدود سه درصد پایین‌تر بود و این استان موفق به کسب رتبه نخست پایین‌ترین نرخ بیکاری کشور شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: با وجود تحریم‌ها فرصت‌ زیادی در عرصه اقتصاد کشور و به‌ویژه این استان که پایتخت صنعت ایران است فراهم شد و تولید کنندگان نیز توانستند به خوبی با محصولات قابل رقابت توانمندی‌های داخلی را نشان دهند.

آبایی هزاوه اظهار داشت: ایجاد ۱۲ هزار و ۵۵۵ فرصت شغلی  پارسال در استان مرکزی هدفگذاری شد اما تا پایان سال تنها ۱۳ هزار شغل در حوزه تامین اجتماعی و ماده ۱۴۸ ایجاد شد، ۲ هزار شغل از طریق مراکز کاریابی‌ ایجاد شد.

وی عنوان کرد: اشتغال شناسنامه‌دار استان مرکزی در سال ۹۹، بیش از ۱۵ هزار شغل بوده و این مشاغل نیز در سخت‌ترین سال اقتصادی کشور و مشکلات ناشی از کرونا ایجاد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: مشاغل ایجاد شده  سال گذشته در این استان بیش از ۱۲ درصد از برنامه هدفگذاری شده فراتر بود  و امید است این آمار در سال جدید نیز افزایش بیشتری پیدا کند.

آبایی هزاوه عنوان کرد: استان مرکزی در زمینه پرداخت تسهیلات روستایی نیز توفیق خوبی  داشت و تسهیلات اشتغال روستایی یکی از طرح‌های موفق دولت تدبیر وامید است که در احیای روستاها نقش موثری داشته و این طرح با نظارت‌های چندلایه، حداقل انحراف را به همراه داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: رهبر معظم انقلاب امسال را به نام تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نامگذاری کرده است که این مهم نشانگر اهمیت تولید داخل و لزوم  پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها است.

وی در خصوص برنامه‌های هفته کارگر نیز گفت: به‌دلیل شرایط موج چهارم کرونا، برنامه‌های این هفته در استان مرکزی بیشتر در فضای مجازی برگزار می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود:  باید تلاش شود تا برنامه‌های این هفته در شان کارگران و توجه به این قشر به بهترین شکل برگزار شود.

 

نظر شما