راه‌اندازی کولرهای آبی و خطرات در کمین بهره‌برداران

۱۴۰۰/۰۱/۲۹ - ۱۰:۳۹:۱۵
کد خبر: ۱۱۶۶۶۵۲
راه‌اندازی کولرهای آبی و خطرات در کمین بهره‌برداران
کمیسیون برق سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد نسبت به هرگونه سهل‌انگاری در راه‌اندازی، تعمیر و آماده‌سازی کولرهای آبی که ممکن است خطرات جانی، آتش سوزی یا اتصال برق به کل بدنه ساختمان را موجب شود، هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ کمیسیون تخصصی برق سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد در جلسه اخیر خود به منظور پیشگیری از هرگونه خطرات احتمالی در این زمینه با توجه به گرم شدن نسبی هوا و شروع راه‌اندازی کولرهای آبی، از مهندسین برق خواست تا تمهیدات لازم را در این زمینه به کار گیرند و همچنین در این رابطه از مردم نیز تقاضا کرد که برای این منظور از برقکارهای متخصص و دارای مهارت کافی استفاده کنند و در مورد این که هرگونه سهل انگاری در این زمینه ممکن است خسارات جبران ناپذیری به بار آورد، هوشیار باشند.

براساس این گزارش، برای تغذیه برق کولر لازم است سه رشته سیم مجزا از جعبه فیوز تا کلید کولر و بدون اشتراک با  سایر مدارهای برق مورد استفاده قرار گیرد، همچنین از محل کلید کولر تا جعبه تقسیم داخل کولر، استفاده از یک کابل ۵ رشته‌ای مناسب الزامی است. در هنگام راه اندازی کولر نیز قبل از هر گونه اقدامی لازم است ایزولاتور چهار پل مربوط به برق کولر قطع و سرویس انجام گیرد.

در این گزارش تاکید شده است که در زمان آماده‌سازی کولر برای استفاده نیز باید دقت شود که پاشش آب در هیچ قسمت از کولر با مدار برق تداخل نکند.

همچنین از مردم خواسته شده برای عملکرد بهتر کولر و صرفه‌جویی در مصرف آب و برق و نیز دریافت هوای مطبوع، حتماً از سایه‌بان کولر استفاده کنند.

 

نظر شما