مدیرکل عنوان کرد:

خط قرمز اداره کل استاندارد جلوگیری از تخلف، تقلب و جعل در فرآیند تولید است

۱۴۰۰/۰۱/۳۰ - ۱۳:۱۸:۳۴
کد خبر: ۱۱۶۷۴۴۹
خط قرمز اداره کل استاندارد جلوگیری از تخلف، تقلب و جعل در فرآیند تولید است
مدیر کل استاندارد استان مرکزی گفت: کنترل و نظارت بر واحدهای صنفی این استان از ۲ روز پیش آغاز شده و تا پایان ماه رمضان، از ۲ هزار واحد صنفی بازرسی انجام می‌شود.

به گزارش برنا از اراک  ، مهناز جعفریان  در جمع خبرنگاران افزود: یک هزار و ۵۰۰ واحد صنفی در قالب کنترل و نظارت نوروزی از ۱۵ اسفندماه تا پایان ۱۵ فروردین ماه  مورد بازرسی قرار گرفتند.
وی تاکید کرد: هدف اصلی کنترل و نظارت‌ها از واحدهای صنفی و تولیدی رعایت حق الناس، سلامت و ایمنی جامعه است و خط قرمز اداره کل استاندارد جلوگیری از تخلف، تقلب و جعل در فرآیند تولید است.
مدیر کل استاندارد بیان داشت: در سال جاری تلاش داریم در راستای حمایت از تولید، فرآیندهای تولید را به استانداردهای لازم برسانیم‌ و اصلاح، تسهیل و تسریع فرآیندهای عملیاتی نیز در دستور کار ویژه قرار دارد.
جعفریان تصریح کرد: باید فرهنگ خودکنترلی و مصرف صحیح تولیدات در جامعه ترویج پیدا کند و این مهم با تعامل و همکاری مصرف کنندگان امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه بیش از یک هزار و ۶۰۰ فرآورده تحت پوشش استاندارد قرار دارد، گفت: سال گذشته ۱۱۴ فقره پروانه کاربری علامت استاندارد صادر شد و ۱۲۸ فقره نیز تمدید اعتبار شد.
 مدیر کل استاندارد ادامه داد: در این بازه زمانی ۸ فقره پروانه کاربرد نشان حق مجاز آلاینده‌ها در بخش کشاورزی صادر شد و  در اظهار نظرهای وارداتی، تعداد ۴۴۴ مورد کالا مشمول استانداردهای اجباری و تعیین ماهیت مورد بازرسی و نظارت قرار گرفتند.
جعفریان با بیان اینکه سال گذشته ۳۴ مورد بازرسی از واحدهای مصرف انرژی انجام شد، افزود: در قالب "طرح طاها" ۵۵ مورد نظارت و کنترل در خصوص نصب برچسب‌ها و گریدهای انرژی بر روی کالا انجام شد.
وی یادآور شد: سه هزار و ۶۷۹ مورد نمونه از واحدهای تولیدی برای انجام آزمون به آزمایشگاه‌های استان در سال گذشته ارسال شد و هشت هزار و ۷۳۱ مورد بازرسی از کالاهای موجود به لحاظ داشتن استاندارد و دارای پروانه انجام شد.
مدیر کل استاندارد عنوان کرد: پارسال یک هزار و ۸۱۷ مورد بازرسی و نظارت از واحدهای سوخت مایع با مشارکت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی انجام شد و همچنین ۱۴۰ مورد آزمون نازل های CNG و ۵۳۳ باسکول و ترازوی‌های جاده‌ای مورد آزمون قرار گرفتند.
جعفریان ضمن تاکید بر اینکه برخورد قاطع با متخلفان و تولیدکنندگان غیرکیفی در دستور کار ویژه قرار دارد گفت: سال گذشته ۷۴۱ اخطار به واحدهای تولیدی، ۸۲۴ پروانه تعلیق، ۱۶۸ پروانه ابطال، و ۶۷ مورد پرونده به دستگاه قضایی استان ارجاع شد.
وی اضافه کرد: در راستای اجرای کنترل و نظارت بر واحدهای خدماتی، تفریحی، شهر بازی و پارک‌ها سال گذشته ۳۵۸ مورد بازرسی انجام شد و در این خصوص ۶۲ واحد مهر و موم و ۲۳ واحد نیز اخطار گرفتند.
مدیر کل استاندارد استان مرکزی بیان داشت: سال گذشته  یک هزار و ۹۸ آسانسور مورد بازرسی اولیه قرار گرفت.
جعفریان تاکید کرد: در سال گذشته ارزیابی کاملی از آسانسورها اماکن عمومی و دولتی صورت گرفت که ۷۰ درصد از واحدها گواهینامه دریافت کردند و مابقی واحدهای نیز در حال اخذ تاییدیه لازم هستند.
وی با اشاره به اینکه انتظار می رود بازرسی‌های ادواری از آسانسورها به صورت سالانه انجام شود، گفت: بنا بر درخواست متقاضیان، بهره برداران، گواهینامه تاییدیه آسانسورها باید به صورت سالانه انجام شود چرا که در صورت بروز مشکل فنی بیمه هیچگونه هزینه ای را تقبل نمی‌کند.
مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان مرکزی اظهار داشت: در حال حاضر تمام  نقل و انتقال ساختمان‌ها در زمان اخذ پایان کار مشروط به دریافت تاییدیه گواهینامه استاندارد است که این اقدام شهرداری جای تقدیر دارد.

اداره کل استاندارد مرکزی در تاریخ ۲۹ بهمن ماه ۱۳۶۴  بنا بر پیشنهاد استاندار  وقت استان و موافقت مسئولان موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، در اراک تاسیس شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز