استاندار بوشهر مطرح کرد:

ضرورت حضور یک‌سومی کارکنان ادارات استان بوشهر برای کنترل بیماری کرونا

۱۴۰۰/۰۱/۳۱ - ۱۱:۱۲:۲۹
کد خبر: ۱۱۶۷۸۴۳
ضرورت حضور یک‌سومی کارکنان ادارات استان بوشهر برای کنترل بیماری کرونا
عبدالکریم گراوند با تاکید بر حساسیت همگانی برای کنترل ویروس کرونا گفت: در این راستا حضور یک سومی کارکنان ادارات استان بوشهر برای کنترل بیماری کرونا ضروری است.

به گزارش برنا؛ عبدالکریم گراوند، استاندار بوشهر در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا‌ با تاکید بر شکسته شدن زنجیره انتقال در موج چهارم بیماری کرونا گفت: همه باید همکاری کنند تا زمینه قطع انتقال زنجیره ویروس کرونا فراهم شود چراکه مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌های کرونایی نگرانی ایجاد کرده است.

رئیس ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با بیان اینکه در موج چهارم ویروس کرونا هیچکس در امان نیست گفت: تنها راه مصون ماندن از ابتلا به کرونا رعایت پروتکل بهداشتی و واکسن است.

استاندار بوشهر، خدمات به مراجعه کنندگان به ادارات بدون استفاده از ماسک را ممنوع دانست و بیان کرد: ماسک تنها وسیله‌ است که می‌تواند از انتقال ویروس کرونا جلوگیری کند از این نظر باید همگان در استفاده از ماسک مکلف باشند.

گراوند با اشاره به فعالیت در بنادر و گمرکات استان بوشهر تصریح کرد: تمام خدمات بندری و گمرکی در تمام شهرستان‌های ساحلی استان بوشهر باید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باشد در غیر این صورت همه فعالیت‌ها تعطیل می‌شود.

او با تاکید بر بسته شدن ورودی‌های استان بوشهر افزود: باید تردد همه خودروها در ورودی و خروجی‌ها کنترل شود و کارمندان که محل سکونت آنان خارج از مرکز شهرستان‌ها و استان بوشهر باشد ورود آنها به ادارات ممنوع است.

استاندار بوشهر حضور یک سومی کارکنان ادارات استان بوشهر را برای کنترل بیماری کرونا ضروری دانست و تصریح کرد: برای مقابله و جلوگیری از گسترش بیش از حد کرونا، دستگاه‌های اجرایی و ادارات باید با جدیت به وظایف خود برای مقابله با کرونا عمل کنند.

گراوند با تاکید بر لغو جلسات، تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ضمن اجرا دقیق دستورالعمل‌ها، نسبت به محدود کردن جلسات اداری اقدام کنند.

او با تاکید بر نظارت مشاغلی که در این شرایط فعالیت آنها ممنوع است افزود: سبک زندگی و سبک تشکیل جلسات در شرایط قرمز کرونایی باید تغییر کند.

استاندار بوشهر بیشترین مبتلایان را مربوط به دورهمی‌های خانوادگی دانست و خاطر نشان کرد: در دیدار یک نفر از اعضای یک خانواده 50 نفر را به کرونا مبتلا کرد که 20 نفرشان بستری شدند و یک نفر هم فوت کرد.

گراوند با تاکید بر جلوگیری از برگزاری مراسم تجمعی عزاداری، ختم، عروسی، جشن و ختم در راستای شکسته شدن زنجیره انتقال ویروس کرونا بیان کرد: برای جلوگیری از انتشار بیش از حد ویروس کرونا بر همه مردم در سطوح مختلف تکلیف است که برای حفظ سلامتی احساس مسئولیت کنند.

وی بر بلوک‌بندی شهرستان‌ها برای نظارت و بازرسی پروتکل بهداشتی تاکید کرد و گفت: اگر مراقبت نشود وضعیت ابتلا، بستری و فوتی‌ها صعودی می‌شود و تعداد مبتلایان افزایش می‌یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر هم فوتی‌ها را 4 برابر نسبت به ماه قبل دانست و تصریح کرد: تعداد فوتی‌ها از 10 نفر در اسفند ماه به 40 نفر در فروردین رسید.

سعید کشمیری از 8 برابری بستری بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: اکنون تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر نزدیک به 500 نفر رسید که نگران کننده است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر فوتی‌های کرونایی استان بوشهر را در 14 ماه گذشته افزون بر 958 نفر دانست و بیان کرد: از آغاز شیوع کرونا تاکنون بیش از 32 هزار نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

او به دریافت واکسن کرونا پرداخت و افزود: در گروه نخست از 6 هزار و 339 واکسن تاکنون 5 هزار و 900 واکسن تزریق شده و اکنون محموله بعدی به تعداد 6 هزار و 700 واکسن تحویل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه در این مرحله حدود 13 هزار نفر در استان واکسینه می‌شود گفت: تاکنون 42 درصد کارکنان بخش درمان و 36 درصد کارکنان بهداشتی، پاکبانان بخش جمع‌آوری زباله‌های عفونی و کارکنان آرامستان‌ها واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

کشمیری با تاکید بر تعطیل کردن کارخانه تولید ویروس کرونا افزود: کارخانه تولید بیماری باید تعطیل شود چراکه این ویروس از محل برگزاری مراسم مذهبی، عروسی‌ها، دورهمی‌ها، جلسات طولانی مدت اداری، آموزشگاه‌های مختلف منتقل می‌شود.

او یکی از نیازهای اساسی بیماران بستری در بخش کرونایی بیمارستان‌ها را اکسیژن دانست و تصریح کرد: تنها در یک بیمارستان روزانه 2 میلیون لیتر اکسیژن برای بیماران بستری تولید می‌شود و هر بیمار کرونایی در هر دقیقه به 10 لیتر اکسیژن نیاز دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از  نصب دستگاه‌های اکسیژن ساز در بیمارستان‌ها خبر داد و بیان کرد: در 14 ماه گذشته 10 دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان‌های استان نصب، راه‌اندازی یا تعمیر شده که قیمت هر دستگاه 2 میلیارد تومان است.

کشمیری، حضور تجمعی در فضای بسته را خطر مهم ابتلا به کرونا ذکر کرد و گفت: از مدیران دستگاه‌های اجرایی انتظار می‌رود نهایت همکاری و جدیت را برای رعایت پروتکل بهداشتی به منظور جلوگیری از تولید بیماری در استان داشته باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز