در دویست و هشتاد و هشتمین:

کلیات لایحه اساسنامه ۱۹ سازمان شهرداری تهران تصویب شد

۱۴۰۰/۰۱/۳۱ - ۱۵:۳۲:۰۶
کد خبر: ۱۱۶۸۰۷۸
کلیات لایحه اساسنامه ۱۹ سازمان شهرداری تهران تصویب شد
اعضای شورای شهر تهران کلیات لایحه اصلاح اساسنامه 19 سازمان وابسته به شهرداری تهران را به تصویب رساندند.

به گزارش برنا؛ در جریان دویست و هشتاد و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، ادامه بررسی لایـحه شهـردار تهران در خصـوص اساسنامه های (19) سازمان وابسته به شهرداری تهران از سر گرفته شد و پیشنهادات اعضا ارائه  که پس از بررسی کلیات این لایحه به تصویب اعضا رسید.

در جریان بررسی این دستور حجت نظری برای بند 6 ماده 4 سازمان ورزش پیشنهادی مبتنی بر افزودن عبارت «امکان تعامل سازمان ورزش با سمن‎های داخلی و خارجی مانند سازمان جهانی ورزش برای همه» را مطرح کرد.

سپس زهرا نژاد بهرام برای اساسنامه همه سازمان‎ها پیشنهاد داد که عبارت«شهرداری مکلف است ظرف سه ماه‎ آیین نامه معاملاتی خود را به شورا آورده و مصوب کند»، با عبارت «تا زمان مصوبه آیین نامه مورد نظر، آیین‎نامه‌های خود سازمان‎ها ملاک عمل است» اصلاح شود.

سید حسن رسولی نظر مخالف کمیسیون را انتقال داده و گفت: در این مصوبه با هدف سامان‎دهی سازمان‎ها مصوب کردیم که تا پایان خرداد 1400، آیین‎نامه‎های خود را با مصوبه بند (ج) تطبیق دهند.

وی افزود: این پیشنهاد مخالف اصل سامان ‎دهی سازمان‎هاست و نه تنها به هدف سه ساله ما ضربه می‎زند، بلکه هیچ عایدی هم ندارد. ما می‎خواهیم که سازمان‎ها آیین نامه واحد داشته باشند.

میرلوحی هم بعنوان مخالف گفت: متاسفانه کارها از مسیر خارج شده چون سازمان‎ها اساسنامه‎ها و آیین‎نامه‎های خود را در شورا به تصویب نرسانده است. این پیشنهاد تایید همان مسیر غلط است.

علی اعطا عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورا در مقام موافق گفت: به نظر من معنای این ایده واحد کردن اساسنامه‎ها، تغییر سه نوبتی آن‎ها است. اگر بناست آیین‎نامه جدیدی پیشنهاد شود، خب همان آیین‎نامه موجود را تصویب کنیم. چرا باید دستگاه‎های اجرایی را با تغییرات مکرر دچار آشفتگی کنیم.

علی اکبری  رییس سازمان نوسازی شهرداری نیز نظر موافق شهرداری را انتقال داد و گفت: موضوع اساسنامه و آیین‎نامه دو چیز متفاوت هستند.

او تشریح کرد: می‎توانیم اساسنامه را تغییر دهیم اما دخل و تصرفی در آیین نامه نداشته باشیم.

او ادامه داد: طبیعی و بدیهی‎ترین کار اینست که تا زمان ایجاد آیین نامه جدید، سازمان بر اساس آیین‎نامه خود عمل کند. بنابراین طبیعی است که هر سازمانی تا زمان جایگزین مقررات جدید، طبق مقررات موجود خود عمل کند.

اما رسولی در مخالفت با این نظر گفت: شهرداری تهران ۱۹ سازمان دارد. اما فقط چهار سازمان دارای آیین‎نامه مصوب هستند که یکی از آنان سازمان نوسازی است. ما هم به دنبال تغییر آن نیستیم. اما بقیه سازمان‎ها آیین‎نامه مصوب ندارند و باید تا پایان خرداد ۱۴۰۰ اقدام کنند.

در نهایت پیشنهاد نژادبهرام به رای گذاشته شد و با ۵ رای موافق به تصویب نرسید.

سپس نظری در بند هفتم ماده چهار پیشنهاد کرد داد: بعد از عبارت با همکاری جمعیت هلال احمر، عبارت «سازمان های شهرداری» اضافه شود.

زهرا صدراعظم نوری در این خصوص گفت: این نکته موضوع الزام سازمان پیشگیری برای همکاری با سایر سازمان‎ها است. اما این درحالیست که الزام در ذات سازمان پیشگیری نهفته است. چون این سازمان زیرمجموعه حوزه کاری شخص شهردار تهران است.

سید حسن رسولی نظر کمیسیون را در مقام مخالفت اعلام داشت و گفت: در بند هشت اساسنامه آمده است که رئیس هیئت امنای این سازمان، شهردار تهران است و این سازمان به نمایندگی شهرداری در حال انجام وظیفه است و لذا اگر هم همکاری صورت نمی‎گیرد، این هماهنگی توسط شهردار انجام می‌شود.

پیشنهاد نظری به رای گذاشته شد و با ۵ موافق به تصویب نرسید.

در نهایت کلیات لایحه اساسنامه ۱۹ سازمان شهرداری  به رای گذاشته شد و با ۱۷ رای موافق به تصویب رسید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز