هشدار نماینده مردم در مجلس در خصوص خشکسالی و خالی شدن روستاهای مرزی کشور

۱۴۰۰/۰۲/۰۱ - ۱۰:۳۳:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۸۲۷۳
هشدار نماینده مردم در مجلس در خصوص خشکسالی و خالی شدن روستاهای مرزی کشور
نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی:خطر خشک‌سالی در شرق ایران به‌خصوص خراسان‌جنوبی بسیار جدی است و کاهشی بیش‌از ۷۰ درصدی بارش‌ها از ابتدای سال آبی تاکنون نگران‌کننده است.
به گزارش برنا خراسان جنوبی؛  نخعی گفت: این مشکل زندگی مردم را به‌شدت تهدید می‌کند و وضعیت دامداران و عشایر فوق‌العاده بحرانی است و به دلیل فقر مراتع، سهمیه‌های تعیین‌شده نهاده‌های دامی به‌هیچ‌وجه تکافوی نیاز آن‌ها را نمی‌کند.
 
وی گفت: علاوه‌براین تخصیص‌های ناقص، تخصیص‌هایی که به‌موقع صورت نمی‌گیرد و فرایند‌هایی تعریف شده‌ای که برای دریافت سهمیه تعیین‌شده نه‌تنها هیچ کاربردی ندارد بلکه فشار سنگین و مضاعفی را بر آن‌ها وارد می‌کند.
 
نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه گفت: تنش‌های آبی جدی که در روستا‌ها داریم عملاً امکان زندگی را از آن‌ها سلب می‌کند و استمرار این وضعیت یعنی خالی شدن روستا‌ها و مناطق عشایری استان مرزی و استراتژیک خراسان جنوبی که مسبب مشکلات اجتماعی و امنیتی فراوانی برای کشور خواهد شد.
 
 نخعی افزود: در شرایطی که مردم نیازمند حمایت جدی هستند متأسفانه نه‌تنها دولت اقدام مشخصی در این زمینه انجام نداده بلکه در اقدامی عجیب، پرداختی به بسیاری از روستاهایی که در شعاع ۲۰ کیلومتری مرز از سهمیه فروش سوخت مرزنشینی استفاده می‌کردند را قطع کرده است.
 
وی افزود: وزرای مربوطه و مسئولین استان موظف‌اند هرچه زودتر با درک شرایط خاص به‌وجودآمده نسبت‌به اعلام وضعیت بحرانی در استان اقدام کنند و نسبت‌به تامین به‌موقع و به اندازه نهاده‌های دامی دامداران و عشایر اقدام کنند.
 
نخعی گفت: مسئولان باید برای معضل آب روستاها را از همین الان و قبل‌از شروع فصل گرما هر چه زودتر تدبیر کنند.
 
نماینده مردم شهرستانهای نهبندان و سربیشه همچنین با اشاره به انتظار از وزارت سمت درخصوص قابلیت‌های معدنی شهرستان‌های نهبندان و سربیشه که قابلیت‌های بالقوه‌ای دارد و نیازمند استراتژی مشخص و برنامه مدون برای فعلیت بخشیدن آن‌هاست گفت: متاسفانه شاهد استراتژی توسعه مشخصی از سوی دولت برای این منطقه نیستیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز