آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان خراسان جنوبی تا ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۲/۰۲ - ۱۹:۰۹:۵۰
کد خبر: ۱۱۶۹۰۴۵
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان خراسان جنوبی تا ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
با ثبت دو فوت جدید ناشی از بیماری کرونا، تعداد جان باختگان این بیماری در خراسان جنوبی به ۸۰۳تَن رسید.

به گزارش برنا خراسان جنوبی،  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفتگو با خبرنگار صداوسیما با بیان اینکه در شبانه روز گذشته از 304 آزمایش انجام شده در استان 112آزمایش مثبت قطعی اعلام شد گفت: از 112مبتلای جدید به کرونا، 15نفر در بیمارستانها بستری اند و 97نفر نیز نمونه گیری سرپایی شدند.

مهدی زاده افزود: از این تعداد 46مورد در بیرجند، 15مورد از قاینات، 11مورد از زیرکوه، 12مورد از درمیان، سرایان ۱۰ نفر،  6نفر در فردوس، شهرستانهای نهبندان و سربیشه هر کدام 3مورد، و در شهرستان خوسف یک مورد جدید کرونا شناسایی شد.

شناسایی 169کرونای دیگر از طریق تست‌های سریع

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: همچنین در این مدت 660مورد تست سریع در استان انجام شد که از این طریق نیز 169 مورد جدید مبتلا به کرونا شناسایی شد.

وی گفت: هم اکنون 307بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌ها بستری هستند که از این تعداد 193نفر دارای تست مثبت کرونا هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: 26بیمار مبتلا کرونا در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند که حال عمومی ۸نفر وخیم است.

به گفته وی در شبانه روز گذشته 78بیمار با علام تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش شدند که در همین مدت 60بیمار شامل 24بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها مرخص شدند.

مهدی زاده گفت: در مجموع ۵۰هزار و 863مورد آزمایش در استان انجام که از این تعداد جواب تست ۱۸هزار و 665مورد مثبت شد.

به گفته وی از ابتدا تا کنون هم، ۱۷هزار و 669بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافتند یا در قرنطینه خانگی بسر می‌برند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز